Avatar billede Butterfly Ekspert
21. september 2020 - 07:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG med flere kriterier

Godmorgen
Kan jeg lave et lopslag med flere kriterier?
Eller
Kan jeg indbygge noget i en sum.hviser, hvor "summen" er en tekst?
Min sum.hviser ser sådan ud
SUM.HVISER(ugevis!G:G;ugevis!A:A;I3;ugevis!D:D;H3)
ugevis!G:G = tekst (uge-år), f.eks. 31-20
Avatar billede Juul Forsker
21. september 2020 - 08:06 #1
Avatar billede kim1a Ekspert
21. september 2020 - 08:27 #2
Hvad står der i I3 og H3?

Jeg forstår ikke helt hvad du vil opnå. Hvor kommer opslaget ind i billedet?

Hvis du vil kombinere tekst så er &-tegnet din ven. Hvis du vil lave opslag på f.eks. år og måned, så lav en hjælpekolonne i datasættet med &.
Avatar billede Butterfly Ekspert
21. september 2020 - 13:47 #3
hej kim1a
I kolonne I står der et varenr. i kolonne H står der en startdato for produktion af det varenr. uge-år, f.eks. 31-20
Hvor sætter jeg & ind?
Avatar billede kim1a Ekspert
21. september 2020 - 14:46 #4
Hvad er det du skal regne ud?

Lige nu summerer du vel kolonne G for et varenummer og en bestemt startdato. Hvis det er tekst der står i G så giver det ikke mening. Hvis du kun har en linje med et bestemt varenummer og startdato og blot ønsker teksten i G til den specifikke kombination, så laver du i datasættet fanen i Ugevis en kolonne der sætter kolonne G og I sammen. I række 2 f.eks. G2&"-"&I2 så har du på den måde noget unikt at slå op efter. Jeg har indsat en bindestreg for at højne læsevenligheden. Nu kan du så lave et opslag på samme måde: lopslag(celle med varenummer&"-"&celle etc etc
Avatar billede Butterfly Ekspert
22. september 2020 - 08:48 #5
Jeg skal regne nogle kostpriser ud, og det er meget kompliceret. Salgsplanten er til salg uge 27-20, den er startet uge 20-20, den er startet som stikling. Stikling slut uge 20-20, og den er startet 18-20 fra en moderplante, så det er noget med at regne baglæns.
Men nu lykkedes det.

Mange tak for hjælpen