Avatar billede joh nielsennny Praktikant
24. september 2020 - 18:20 Der er 8 kommentarer

tildeling af drevbogstav

Min tidligere systemdisk  er sat eksternt, fordi der er tre problemer: Den er ikke allokeret og ikke initialiseret og siger redundansfejl. Der er ikke knyttet et drevbogstav til disken. Jeg har uundværlige filer på den, så jeg vil gerne i kontakt. Kan I hjælpe mig med at løse problemet.
joh nielsennny
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2020 - 19:28 #1
“Sat eksternt” - er den tilsluttet som eksternt drev via USB?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2020 - 19:40 #2
Tryk på Windowstasten Plus X tasten og vælg Diskhåndtering
fortæl hvad står der til venstre for disken ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2020 - 21:52 #3
STOP!! - hvis den ikke er initialiseret, ualokeret og melder (cyklisk) redundansfejl, er den defekt. Har du ønske om at hente data ud af den, skal du IKKE forsøge at montere den nogen steder - så skal du have den afleveret til en der kan diagnosticere den.

Du KAN have været ude for et såkaldt headcrash, og så vil hvert sekund med strøm på, være en yderligere risiko for data.
Avatar billede joh nielsennny Praktikant
24. september 2020 - 22:54 #4
POKO1: Der står: Disk 1, Ukendt, 931,51 GB, Ikke initialiseret.
E-Jensen: Ja, den er sat i USB-stik på anden computer.
Avatar billede joh nielsennny Praktikant
24. september 2020 - 22:56 #5
Ole Madsen: Jeg kender ingen af dem, som du mener kan hjælpe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2020 - 23:29 #6
Det er som regel heller ikke nogen man "kender"... - det er firmaer man finder, der tilbyder datarecovery som service - eks. https://computer112.dk/

Jeg kan selv lidt i den simple afdeling, og vil kraftigt fraråde dig at stole på "en du kender", for diagnosticerer man den forkert, ødelægger man data.

Cyklisk redundansfejl fortæller, at der er uoverensstemmelse mellem chipsettets "tabel" over den fysiske disk, og så den fysiske disk. elektronikken læser ikke den data der forventes fundet på disken. Det kan skyldes fejl i elektronik-printet på disken, men det kan også skyldes en fysisk fejl i selve disken. Hvis du stadig kunne se partitionen på disken, ville det også kunne skyldes en fejl i en fil, men siden disken optræder som "ikke initialiseret", tyder det desværre på en mere graverende fejl.

Du skal gøre dig klart, hvor meget data på disken er værd for dig - er det noget du virkelig ikke vil undvære, skal du gå til en professionel. Betyder det mindre for dig, kan du prøve dig frem med "recovery tools" - men med risiko for at data bliver ødelagt.
Du skal have fat i et værktøj der kan lave "Partition recovery". jeg kender desværre ikke rigtig nogen af de gratis længere (Dem jeg selv har brugt, er blevet betalingsudgaver) - men prøv at læse på https://recoverit.wondershare.com/partition-recovery/free-partition-recovery-software.html
Avatar billede joh nielsennny Praktikant
25. september 2020 - 11:14 #7
Det er et godt svar at give, Ole_Madsen. Årsagen til miseren kender jeg: Jeg slettede alle flueben i diskens systemkonfiguration i et øjebliks arrigskab uden at sikkerhedskopiere. Den oplysning betyder vel ikke, at du bedre kan hjælpe mig, vel?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2020 - 12:10 #8
Det lyder bedre - så lyder det nemlig som en logisk fejl, der burde kunne udbedres via software.

Jeg er bare lidt usikker på - HVOR har du slettet flueben? - jeg mindes aldrig at have set noget indbygget i Windows, der skulle "crashe" en disk, med mindre man aktivt går ind og ændrer på partitioneringen.. - men bare at fjerne flueben burde ikke gøre noget...