Avatar billede bvk Juniormester
26. september 2020 - 17:55 Der er 4 kommentarer

Automatisk sletning af rækker, hvor data er ældre end f.eks. 30 dage.

Jeg har dato for oplysningerne i kolonne A og hver rækker er der så nogle oplysninger i.
Når datofeltet i kolonne A, er ælder end f.eks 30 dage skal de slettes, men hvordan griber jeg det an?
Avatar billede Mads32 Ekspert
26. september 2020 - 20:25 #1
Hej
Jeg har lavet et lille eksempel. der vil vise hvilke linjer der kan slettes

Jeg hører gerne dine kommentarer om du kan bruge eksemplet eller ej

https://www.dropbox.com/s/dnkpywsb492igef/Slet%20linjer_mads32.xlsx?dl=0

m v h mads32
Avatar billede bvk Juniormester
26. september 2020 - 23:16 #2
Mads32 - jeg forstår dig ikke???
Avatar billede Mads32 Ekspert
27. september 2020 - 18:26 #3
Hej

Hvor meget kendskab har du til Exel?????
Jeg har blot vist hvordan du får vist de linjer der er mere end 30 dage gamle.

For at få dem slettet automatisk skal der laves nogle makroer.
disse kan så startes fra en "Makroknap".

Der skal laves en makro der filtrer dine data, og som så derefter sletter de linjer der er markeret til at slettes.

Det er en måde at gribe det an på.

m v h mads32
Avatar billede bvk Juniormester
28. september 2020 - 01:48 #4
Når jeg åbner dit link, ser jeg kun et ark med en kolonne som indeholder datoer, samt blanke felter....???
Jeg kan godt lave en "HVIS" som fortæller mig, hvilke rækker der er mere end 30 dage gamle, men de skal jo også slettes automatisk, evt. en makro som køre når arket åbnes....