Avatar billede Mahansen Praktikant
30. september 2020 - 13:05 Der er 10 kommentarer

Hjælp til anskaffelse af ny gamerpc

Jeg er på udkig efter ny gamerpc - budgettet kan være ganske stort HVIS det ellers "er pengene værd", for jeg er desværre ikke pro nok til at få fuld nytte at de allerhøjeste specs..

For tiden er de foretrukne spil Overwatch, CSGO, ARK, Planet Zoo.

Jeg er helt blank indenfor pc-indmad, så jeg har hårdt brug for råd. - skriv gerne et forventet prisniveau på jeres forslag.

Hvis der er gode penge at spare, kan jeg nok få en bekendt til at samle den for mig, hvis jeg ikke ender med færdigbygget..
Avatar billede thomas_bk Ekspert
30. september 2020 - 13:13 #1
jeg vil anbefale noget ala dette i linket.

https://ogaming.dk/produkt/legion-gamer/

Men, det er et lidt uheldigt tidspunkt du vil købe på. Den nyeste generation af grafikkort er på vej ud, men lagerbeholdningerne er presset. Plus at de nye kort indgår ikke endnu i færdigbyggede computere.
Så hvis ikke du har akut behov for en spille computer vil det give god mening at vente til engang i november med at købe.
Avatar billede kurtba Ekspert
30. september 2020 - 21:39 #2
Dem her har været kendt for i mange år, at lave gode gamer pc.er.
https://topdata.dk/
Personligt synes jeg, at man ikke skal købe nyeste grafikkort, da de plejer at være rasende dyre, når de kommer på markedet, og computeren vil derfor forholdsvis hurtigt miste en masse i værdi, da grafikkort jo meget tit kommer i større og bedre udgaver.
I stedet vil jeg nok søge på de spil, som du gerne vil spille og se, hvilke krav der stilles for at spille dem. Det er bare google det. "spillets navn" system requirements
De sidste nye grafikkort koster op til ca. 13.000 kr. hvilket jeg synes er mange penge, når man kan købe en i mine øjne ganske anstændig komplet gamerpc for 6-7000 kr.
Men vi er jo forskellige, hvad sådan noget angår.
mmvision er også kendt for deres gamerpc.er.
Avatar billede Mahansen Praktikant
03. november 2020 - 14:36 #3
Endte med et færdigbuild, som var på tilbud, og som havde nogle (tror jeg) fornuftige specs.. dog havde det kun ½TB harddisk (2x254 GB SSD diske). Da min tidligere kun havde 1 TB harddisk og der herpå var meget som jeg ikke havde brug for, håbede jeg at det måske kunne gå an alligevel.... men den ene disk er allerede fyldt efter installation af Overwatch (Battlenet) og Zoo Planet (Steam), så jeg skal vist på udkig efter ekstern harddisk... kan se at der er stor forskel på overførselshastigheden på sådanne... med henblik på gaming kan man så leve med 512 mb/s eller bliver mine spil laggy heraf?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. november 2020 - 14:41 #4
Hvis du skrive mærke/model på din nye computer vil det være nemmere at hjælpe med input.
Avatar billede madklub Guru
03. november 2020 - 14:50 #5
Jeg tror ikke du vil blive tilfred med en ekstern harddisk.
Kan der ikke sættes en intern harddisk i?
Avatar billede Mahansen Praktikant
03. november 2020 - 15:36 #6
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/202514/acer-predator-orion-3000-620-stationar-gaming-computer

Valgte netop færdigbuild for så var det ikke min fejl, hvis noget var samlet forkert og ødelagt..
Avatar billede madklub Guru
03. november 2020 - 15:52 #7
Det var nok en fejl at gå i El-giganten.
Avatar billede Mahansen Praktikant
05. november 2020 - 11:50 #8
....I så fald er det en fejl, jeg ikke umiddelbart kan rette, da min tidsmaskine pt. er løbet tør for strøm...

...så konklusionen er at jeg må leve med en meget lille lagerkapacitet?
Avatar billede madklub Guru
05. november 2020 - 12:52 #9
Så er det heldigt at du er landet i nutiden - eller måske ikke...

Jeg kan ikke se om der er ledig plads til en intern hdd, men det ved de måske i Elgiganten.
Enhver pc-entusiast kan hjælpe dig med at installere en hdd, men så ryger garantien.

Ellers må du jo bare prøve med en ekstern.
Fx.: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/harddisk-ssd-og-netvarksharddisk-nas/SG2TBEPPBLK/seagate-expansion-plus-ekstern-harddisk-2-tb

Men jeg ved ikke om det i det hele taget er muligt at installere programmer på en ekstern disk.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. november 2020 - 21:46 #10
Du skal ikke bruge en ekstern, da den er for langsom. Du er nødt til at åbne kabinettet og se om ikke der er plads til en ekstra harddisk, hvilket der normalt er i standalone pc.er. Men desværre er der flere og flere, som ikke levner plads til ret meget. Men åben kabinettet, find et ledigt sata stik, er der et ledigt strømstik, ellers skal du også have et strømsplitter stik. Det er ikke noget stort problem at sætte en harddisk i.
https://www.youtube.com/results?search_query=s%C3%A6t+ekstra+harddisk+i
De kan ikke frasige sig garantien, fordi du åbner kabinettet og sætter en ekstra harddisk i, da de jo normalt er bygget til det. Det kan jo også være, at man vil sætte ekstra ram i, hvis der er plads. Men skulle du mod forventning ødelægge noget i forbindelse med monteringen, ja så hænger du selvfølgelig selv på den. Men ellers kan de ikke forbyde dig at åbne den.