Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2020 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Defekt bærbar skal udskiftes med lille PC

Min Asus bærbare er blevet defekt. Jeg bruger den kun hjemme, så  der er ingen grund til att erstatte den med en anden bærbar.
Så jeg vil i stedet købe en lille kvalitets PC. Gerne med plads til 2  x SSD, men ellers med min 500GB SSD og 8 GB ram. Skærm og tastatur tilsluttes separat.
Den skal ikke bruges til spil eller tunge opgaver.
Jeg har en stationær, som jeg er godt tilfreds med, men den er alt for stor, til at have ved siden af lænestolen.
Så jeg håber på, at I har gode råd og forslag.
04. oktober 2020 - 18:23 #1
I erhvervs segmentet, finders der maskiner der populært bliver kaldt Terninger.

Her er et eksempel:
https://www.dustinhome.dk/product/5011112192/260-g3-mini
Ganske vist med en mindre disk end du ønsker.
Men de findes, fra flere producenter. Måske kan du finde en der passer dig.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2020 - 22:24 #2
Tak for dit forslag. Jeg burde nok have skrevet, at computeren ikke må være kompakt, for så kan jeg ikke selv reparere den, og netop den mulighed, er det jeg ønsker.
Min Asus var limet sammen, og skulle brækkes op, for at jeg kunne på batteriet ud.
Et kredsløb var gået i selvsving, og så skal man jo fjerne al strøm. 😢
06. oktober 2020 - 16:31 #3
Arh ok.
Så vil du måske op i SFF modellerne. Det er fysisk lidt større.
Prøv at tage ud i butikkerne og se hvad der passer dig.

Mht. til at skille terningerne ad. Der sidder 1 skrue i bagkanten. Den skruer man ud, og trækker låget af.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2020 - 17:29 #4
Tak for forslaget, jeg vil se på det.
07. oktober 2020 - 17:50 #5
Velbekomme, og god jagt :)