Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2020 - 16:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte

Jeg er lige ankommet til et italiensk B&B og kan ikke komme på nettet med min laptop. Alle andre i huset kan, og for få timer siden kunne jeg på en anden B&B.
Hvordan bruger jeg mobiltelefon som hotspot?
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2020 - 16:45 #1
Den viser fint et tilgængeligt netværk og kontrollerer netværkskravene, men skriver så  at forbindelse ikke kan  oprettes.
WINDOWS 10
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2020 - 17:34 #2
1) hvis din pc kun kan 2,4GHz, og B&B sender på 5GHz med samme SSID, så kan det bøvle.
2) det bruger så dine mobil-data, men i indstillinger, netværk & internet klikker du på 'hotspot og netdeling', klik så på 'wi-fi hotspot' giv din lokale delte wifi et navn (ssid) vælg sikkerhed (wpa2-personal) og vælg en adgangskode. husk lige at klikke på TIL også. Så kan din pc finde det. og du kan logge på.
Husk at slå hotspot-delingen fra igen, så din tlf kan være på det lokale (sikkert gratis) i stedet for mobil-data.
Min tlf kan så også dele via bluetooth og usb - det har jeg aldrig testet...
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2020 - 17:54 #3
Hvorfor skriver min Android  at dener parret med min laptop men ikke kan oprette forbindelse?
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2020 - 18:12 #4
Og når jeg går ind indstillinger skriver den, at der ingen forbindelser er - selv om den viser air2bite_wifi, når jeg klikker i nederste højre hjørne.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2020 - 18:25 #5
#3 din android er parret via bluetooth - ikke med delt wifi
#4 det prøvede jeg at forklare i #2 1) min printer, og min brors ene pc har det på samme måde hos mig, så jeg har givet 2,4GHz og 5GHz hvert dit SSID - Printer og bros pc kan fint, når de to frekvenser er adskilt, og de logger på 2,4GHz wifi.
Avatar billede Niels Graverholt Praktikant
04. oktober 2020 - 18:35 #6
1) men den kunne på et b&b for få timer siden og de bruger samme system
Avatar billede Niels Graverholt Praktikant
04. oktober 2020 - 18:38 #7
Bb senderpå 2.26
Avatar billede Niels Graverholt Praktikant
04. oktober 2020 - 18:40 #8
Under mobilhotspot står der nu pludselig med rødt: vi kan ikke konfigurere mob hotspot fordi penge ikke har etter, WiFi eller mobildataforb
Avatar billede Niels Graverholt Praktikant
04. oktober 2020 - 18:49 #9
Hvordan kan den skrive, at jeg ikke har forbindelse til noget netværk når den air2bite står i nederste højre hjørne??????
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2020 - 19:56 #10
Jeg ved ikke, om det er dig, jeg skal  takke, men nu virker hotspot i hvert fald.
Men det andet forstår jeg stadig ikke.
Men jeg takker lige for en ordens skyld :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2020 - 19:58 #11
hvis du laver mobilt hotspot på telefon, så lukker den for wifi-forbindelsen, og bruger den til at lave hotspot med. Samtidig kører den 'ud af huset' via dit mobil-data abonnement, og der er muligvis ikke dækning i Italien, eller du har brug denne måneds data-mængde.
Og så er der forskel på at kunne se en ssid, og til at logge på. Hvis din pc er lidt ældre, så kan det være årsagen - den kender ikke 5GHz, og bliver forvirret.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2020 - 21:08 #12
Men det godt nok nu, endda rimelig hurtigt, bortset fra at den hoppede af en enkelt gang.
Det med slid mv. fatter jeg ikke en brik af.