Avatar billede finb Ekspert
05. oktober 2020 - 13:48 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Blåt skærm-billede med DOS-advarsel ?

Min pc starter ikke hver gang, og siger nogen gange beep-pause-beep.
Pc´en kan starte en gang imellem.
Den har senest vist en blå skærm med advarsel i DOS-tekst.
Hvad er der galt ?
Tak finb

"A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you´ve seen this Stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:

Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is
identified in the Stop message, disable the driver or check
with the manufacturer for driver updates. Try changing video
adapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable
BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need
to use Safe Mode to remove or disable components, restart your
computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x822BDBC8, 0x889138B4, 0x00000000)

Collecting data for crash dump ...
Initializing disk for crash cump ...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk:  80"
Avatar billede poko1 Ekspert
05. oktober 2020 - 14:07 #1
Har du tilstrækkeligt plads på din Harddisk?
det kan også være en defekt eller manglende Driver!
Prøv at trykke  Windowstasten plus X vælg Enhedshåndteringen
og kontroller drivere.
https://ibb.co/Phk7mKt
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2020 - 16:30 #2
Du skriver: "Min pc starter ikke hver gang, og siger nogen gange beep-pause-beep".

Prøv at læse her om tolkningen af beep-koder:

https://www.computerhope.com/beep.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2020 - 16:50 #3
Prøv næste gang du skal starte at fjerne strøm fra den og hold start knappen nede i små 30 sekunder.
Genmonter strøm og prøv opstart.
Starter den så i 1 hug?
Er det en stationær skift evt det lille batteri på bundkortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2020 - 16:52 #4
Er det Windows 7 den kører?
Kan se i dos der beskrives F8 for at starte fejlsikret tilstand.
Avatar billede finb Ekspert
07. oktober 2020 - 12:39 #5
ad 1:
God ide !

ad 2:
iht. beep-codes ser det ud til at være syg RAM ?

ad 3:
Det vil jeg prøve

ad 4:
Vista ! Men skal F8 så holdes nedtrykket MENS
pc booter ?
Avatar billede finb Ekspert
23. november 2020 - 09:04 #6
Tak