Avatar billede RikkeBorup Praktikant
06. oktober 2020 - 08:26 Der er 7 kommentarer

Sort skærm i korte udfald

Kære venlige sjæl

Har nu længe haft udfordringer med en skærm som ind i mellem går i sort. Det virker som om det blot er skærmen, da alt fortsætter bagved, og den er tilbage efter 10 sekunder.
Jeg havde store problemer i outlook, men det løste jeg ved at ændre visningen, så jeg ikke har en forhåndsvisning af mailen.
Det driller særligt ved billeder.
Det er et problem, der opstod efter windows 10 opdatering (ja jeg ved det er længe siden).
Det er en Medion All-in-One PC med multitouch skærm MD8878. Jeg aner intet om hardware eller software, men kan godt begå mig lidt.
Jeg har kontrolleret om der lå en driveropdatering og ventede, og jeg fik besked om at alt var opdateret.

Jeg håber inderligt, der er en venlig sjæl, som kan hjælpe.
De bedste hilsner fra Rikke
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2020 - 18:29 #1
Hej Rikke.
Prøv at ændre i din strømstyring så den står på "høj ydelse". Tjek af at slumre af skærm står til "aldrig"
Tilgå strømstyring fra kontrolpanelet
Avatar billede RikkeBorup Praktikant
07. oktober 2020 - 08:16 #2
Hejsa, tak for svar. Jeg har prøvet at ændre det.
Men det er jo ikke sådan at min skærm går i standby, eller slumretilstand. For den aktiveres ikke af musen. Den bliver blot pludselig sort og når det er allerværst står den nærmest og blinker mellem helt sort skærm og almindelig skærm.
Avatar billede RikkeBorup Praktikant
26. oktober 2020 - 09:17 #3
Hej igen, jeg har stadig disse udfordringer, er der måske nogen, som kan guide mig lidt i forhold til de udfordringer der var efter windows 10 opdateringen - selv om det er længe siden.
Det skulle have givet udfordringer på skærme som går i sort. Men jeg aner bare ikke hvordan jeg løser det?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2020 - 12:14 #4
Prøv at opdatere grafik driver på den. Windows opdatering kan have ødelagt driver.
Avatar billede RikkeBorup Praktikant
26. oktober 2020 - 12:31 #5
Er det muligt at få lidt hjælp til hvordan jeg gør det? Mvh Rikke
Avatar billede RikkeBorup Praktikant
20. november 2020 - 14:28 #6
Nogen, som kan hjælpe mig med hvordan jeg opdaterer grafik driver?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 16:16 #7
Hvis du kigger i Windows Update har du så et punkt hvor der står "Vis valgfrie opdateringer"?
Er der det har du grafik relaterede opdateringer her?