Avatar billede mbnzi Novice
10. oktober 2020 - 14:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CleanMyMac X kan ikke åbnes?

Hej, mangler hjælp, tak.
Jeg har købt Appen CleanMyMac X hos Apple store for noget tid siden og har haft brugt den på min MacBook Pro 2019.
Appen er markeret med "et stop skilt"
Får fejl når jeg forsøger at åbne fra f. eks. Finder:
"Du kan ikke åbne programmet “CleanMyMac X”, fordi det kan være beskadiget eller ufuldstændigt."

Mvh. Michael
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2020 - 14:45 #1
Hvis du har købt den i App Store, kan du bare downloade og installere igen (det er gratis, da du jo har betalt for den).
Avatar billede mbnzi Novice
10. oktober 2020 - 14:51 #2
Det er så en af mine udfordringer, skal lige have slettet den der er. har gjort det i Launchpad med papirkurv, men er stadig at finde i programmer.
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2020 - 14:55 #3
I Finder under programmer finder du blot programmet og trækker det til papirkurven.
Du kan også højreklippe og flytte til papirkurven.
Avatar billede mbnzi Novice
10. oktober 2020 - 15:12 #4
Tak, kan nu slette app, lavede en genstart, instalerede app igen, men kan se den i finder med "stop skilt" over den? kan stadig ikke starte?
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2020 - 15:24 #5
Er det en ældre version af Clean My Mac X ?
Har du opgraderet til Catalina?
Avatar billede mbnzi Novice
10. oktober 2020 - 15:28 #6
CleanMyMac købte jeg i august 2020
Min OS er helt opdateret og det er Catalina
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2020 - 15:56 #7
På min MacBookPro fra Mid 2015 kører CleanMyMac X version 4.6.14 fint med Catalina version 10.15.7
Avatar billede mbnzi Novice
10. oktober 2020 - 16:02 #8
Ja, og det har min også gjordt indtil for nyligt?

Catalina 10.15.7 og netop installeret CleanMyMac.

Det er mærkeligt?
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2020 - 16:24 #9
Prøv at oprette en ny bruger på din Mac. Se om programmet kan køre når du logger ind på den nye bruger.
Hvis ja, så er det din nuværende brugerprofil det er galt med.
Avatar billede mbnzi Novice
10. oktober 2020 - 17:15 #10
Hej igen.

Det er testet og er stadig det samme.
Avatar billede mbnzi Novice
10. oktober 2020 - 17:56 #11
Hej.

Fandt ud af problemet. Der var en falsk virus på programmet.
Se info:
AVG has found MacOS:PuAgent-AZ[PUP] lurking in CleanMyMac X and has put this programme in Quarantine.

Jeg takker for den tid du hart brugt :-)
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2020 - 17:59 #12
OK, men luk lige tråden
Avatar billede mbnzi Novice
10. oktober 2020 - 21:57 #13
Skal nok lukke tråden, når jeg finder ud af hvordan?