Avatar billede vilkir Praktikant
12. oktober 2020 - 14:43 Der er 8 kommentarer

internet

internet yousee 300/60 1stk hp 1 stk acer sidste nye windows 10 ny router , hastighed med kabel ca 150/60 uden kabel ca 75/50 hvor går man ind og sætter hastigheden op .jeg har prøvet med naboens pc og den kunne godt komme op på 300 trådløst
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2020 - 15:06 #1
Kører begge pc'er på wifi 5GHz? Hvis din er på 2,4GHz, så forklarer det noget.
Din ser også ud til at tabe hastighed på virus/firewall kontrol - evt også andet, der er medfødt 'goodies' på din acer, men som man har bedre ved at klare sig uden.
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. oktober 2020 - 15:51 #2
men hvad er dit netværkshardware i computeren? Det kan faktisk være begrænsende herunder kabel. og ved trådløst hvor mange naboer har du at slås med båndvidden om  (hvor mange netværk kan du se).
Avatar billede nopsen Ekspert
12. oktober 2020 - 17:07 #3
kig på denne brugers historik, inder i spilder mere af jeres tid.

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/176132
Avatar billede vilkir Praktikant
12. oktober 2020 - 17:25 #4
det undre mig at min gamle stationær som kun kan køre med kabel kan godt trække 300 men når sætter kabel i de andre kan jeg kun trække det halve
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2020 - 17:47 #5
det er det, jeg tilskriver viruskontrol, firewall, og medfødt software, der 'læser med' på din forbindelse, og dermed forsinker svar til dig. Har du vpn osv, så skal det via en tredie-part server. Alt det gums skal væk før du måler hastighed. Og så tilslutter du de enkelte ting en ad gangen, og vælger, om du vil acceptere lige den tings indflydelse på hastigheden.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. oktober 2020 - 17:39 #6
Yousee har også opgraderet mig til 300/60 - det kunne hardwaren i min medion e6226 ikke følge med til - med en archer T3U (usb-dongle) gik det bedre - de 3 øverste målinger med den -de 3 efterfølgende med den indbyggede hardware (Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1030) -

Og jeg mangler at skifte til den ny router - med 4 Ethernet stik  - hvor den nuværende kun har 2 Ethernet stik

https://ibb.co/GPzvRKy
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2020 - 18:21 #7
>kurt54 - får du ikke ny router gratis fra yousee? de opgraderer gerne når man skriver hvorfor opdatering er nødvendig.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. oktober 2020 - 00:40 #8
JO - jeg har modtaget den nye - men været en del borte fra hjemmet og borset fra flere ethernet stik bliver det vel ikke meget bedre - men den bliver skiftet inden længe - Yousee satte hastigheden op fra 25/5 en del uger før de fortalte mig noget om det og at en nye router der var på vej til mig. ER meget tilfreds med yousee -bortset fra de ikke blev enige med Discovery Networks om de elve kanaler i TV pakkerne.