Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. oktober 2020 - 17:45 Der er 6 kommentarer

lave kopi af DVD Plade

jeg har nogle CD som jeg lagde nogle vidio filer ind på for flere år siden , nu vil jeg gerne lave nogle kopier til mine børn , men hvordan tager  man en kopi og lægger denne kopi over på en ny cd , der er dvd drev på min P C , men ellers kender jeg ikke meget til dette , er der nogen der kan hjælpe mig ?--m.v.h.--H:C:
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. oktober 2020 - 18:11 #1
Dus skal bruge et brænder program og en DVD brænder -sansynligvis er dit dvd drev en brænder.  her er link til gratis brænder program.

https://www.ashampoo.com/en/usd/fdl?category=31&os=21&language=0&type=free
Avatar billede kurtba Ekspert
16. oktober 2020 - 20:33 #2
Når du har installeret oventstående program, lægger du disken i og starter det og vælger "Kopier disk". Så læser den en kopi ind i hukommelsen på computeren. Når den er færdig, skubber den disken ud og fortæller dig, at du skal lægge en tom disk i. Det gør du og følger vejledningen. Lige ud ad landevejen.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. oktober 2020 - 22:03 #3
tak for hjælpen , men findes der ikke noget på dansk , jeg kan intet i engelsk?
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. oktober 2020 - 22:32 #4
med sprog = dansk kommer de samme 2 muligheder

https://www.ashampoo.com/en/usd/fdl?category=31&os=21&language=29&type=free

her et skærmbillede

https://ibb.co/Zx1rF6Z
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2020 - 07:30 #5
Hej H C.
Jeg er enig i at man nok bør bruge et brænderprogram, og at Ashampoo er et fint valg. Jeg har selv en ældre version (6,0) af Burning Studio som jeg har haft rigtig længe.
Dog vil jeg sige du kan forsøge at lægge den disk i du vil tage en kopi af, og så højreklikke på ikonet i denne pc på dvd drevet. Får du så en mulighed for at kopiere disken? Jeg ved man med installationsfiler kan vælge at brænde en diskafbildning på den måde, men jeg vil være svar skyldig med en videofil da jeg ikke har prøvet højreklik metoden med dette filindhold.
Umiddelbart tror jeg måske at de andre har ret i brug af brænderprogram :-)
Avatar billede thov Forsker
17. oktober 2020 - 11:30 #6
Jeg har i årevis brugt det svenskudviklede CDBurnerXP
https://cdburnerxp.se/da/home