Avatar billede Uvanga Ekspert
19. oktober 2020 - 09:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Optage video med mobiltelefon - optage lyd fra ekstern Bluetooth mikrofon

Det der er planen er at jeg optager en video, hvor en person går rundt og taler. For at forbedre lyden, vil jeg udstyre personen med en mikrofon. Telefonens mikrofon skal også være åben, da der er en dialog mellem rundviser og person der optager video. Kan et headset der er forbundet til mobiltelefon via Bluetooth anvendes til det?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. oktober 2020 - 16:38 #1
Du kan kun have en lyd-enhed som input. Jeg ved ikke om to mic kan flettes via en dims, som så sender det samlede til tlf. Kunne være smart, hvis de to så kom i hver sin kanal. Prøv at google en Bluetooth flet enhed...
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. oktober 2020 - 17:25 #2
Tak for respons.
Jeg har i mellemtiden fundet en løsning. Det er en Delock mic, som sættes i mobilen. Den er retningsbestemt, så jeg satser på det ihverfald vil forbedre lyden. Det skal prøves 👌