Avatar billede Maja Nygaard Novice
20. oktober 2020 - 22:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pixeline Hottelskrottenborg

Hej
Jeg kører en VM med windows 7 (32-bit), hvor jeg prøver at få mit gamle Pixeline Hotelskrottenborg til at virke.
den startede med fejlkode om at skulle logge ind med administrator rettigheder. Kørte som administrator uden held, men efter jeg gav mig selv alle rettigheder (lukke op for windows filer osv) stoppede spillet med at klage over administrator rettigheder.
Nu kan jeg dobbeltklikke på spil ikonet og der kommer kort loading tegn (2 sek) for derefter at gå væk også sker der ikke mere. Programmet starter altså ikke og der vises ikke nogen fejl meddelelser.
Jep har prøvet at slå DEP fra men det har ikke hjulpet.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. oktober 2020 - 22:51 #1
Så vidt jeg husker, er Skrottenborg så gammelt (2004), at det ikke kører på Win7 - eller Vista. Du skal ned i en WinXP for at køre det... de ældste spil kører sågar ikke på XP, men højst Win98...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. oktober 2020 - 22:55 #2
...En ting der dog kan drille er, at du SKAL have den originale CD siddende i drevet det er installeret fra, når der skal spilles. Det kan være lidt tricky at gøre på en virtuel maskine, men det kan lade sig gøre... - jeg mener jeg har monteret imaget med Daemon Tools - men hvordan jeg oprindeligt fik lavet ISO filen, kan jeg ikke huske...
Avatar billede Maja Nygaard Novice
25. oktober 2020 - 21:44 #3
Nu har jeg haft tid til at kigge på det igen. Har lavet en ny vm med win xp service pack 3 (32 bit). Nu kommer den med fejl meddelelsen: "please insert the correct DVD-ROM, select OK an restart the application". Har lavet disken til en ISO fil (med programmet WinCdEmu) på min win 10 computer og overført den som et optisk drev i min vm. Kan ikke downloade spillet med den selvlavet ISO fil, men kan godt hvis jeg bare overfører mit drev med den oprindelig disk i, men efter den har downloadet spillet fra mit drev kommer den stadig med samme fejl meddelelse. Computeren med xp læser min ISO fil som et drev (hvilket er det jeg kan læse mig frem til Daemon Tools skulle gøre, derfor jeg ikke har downloadet det, men ret mig hvis jeg tager fejl)
Avatar billede Maja Nygaard Novice
25. oktober 2020 - 21:48 #4
Har prøvet både at starte programmet med disk og med selvlavet ISO og begge gange laver den samme fejl meddelelse
Avatar billede Maja Nygaard Novice
26. oktober 2020 - 02:12 #5
Hvis man tjekker passthrough under indstillinger og lagerenheder under den disk man gerne vil gøre tilgængelig så virker det hele
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2020 - 07:41 #6
Også med Windows 7? - eller er det stadig i XP?

Jeg ved DVD´erne blev lavet med en eller anden kopibeskyttelse, og den ikke altid kom med i ISO filen - det havde været mit gæt... - så godt fundet :-)
Avatar billede Maja Nygaard Novice
28. oktober 2020 - 19:39 #7
De virker på XP (Det skal siges jeg bruger virtualbox)
Avatar billede MECCA Novice
10. februar 2021 - 15:04 #8
Maja Nygaard var der en bestemt video du fulgte, har prøvet i meget lang tid at få det til at virke men uden held.