Avatar billede lakrije Seniormester
28. oktober 2020 - 13:30 Der er 6 kommentarer

Fjerne tomme linjer

Hej med jer, Jeg har lige to spørgsmål
Spørgsmål 1 er der mulighed for at lave en makro eller andet, der kan fjerne alle linjer, der er blanke?

Spørgsmål 2, hvis jeg bruger data/aktier og har valutakurser derinde, kan jeg så sætte den til automatisk at opdatere kursen, når jeg åbner dokumentet?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
28. oktober 2020 - 13:35 #1
1. ja.
2. i 'forbindelser' er det en del af opsætningen at definere hvornår data opdateres.
Avatar billede lakrije Seniormester
28. oktober 2020 - 13:37 #2
#1

1. Hvordan? :)
2. Hvor finder jeg forbindelser?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
28. oktober 2020 - 13:39 #3
2. i menuen data.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
28. oktober 2020 - 13:40 #4
angående nr 1 er det nødvendigt at du er mere konkret omkring hvordan dit ark ser ud.
allerbedst at du uploader et eksempel man kan kigge på.
Avatar billede jens48 Ekspert
28. oktober 2020 - 14:24 #5
Hvis hele rækken er tom kan du bruge denne makro til at slette den.

Sub SletLinier()
Dim LastRow As Long
LastRow = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
For x = LastRow To 1 Step -1
If WorksheetFunction.CountA(Rows(x)) = 0 Then Rows(x).Delete
Next
End Sub
Avatar billede lakrije Seniormester
28. oktober 2020 - 15:02 #6
#3 Nu har jeg trykket på Forespørgsler og Forbindelser, der står 0 forbindelser?
# 4 og #5 Jeg prøver lige at dele ark senere.