Avatar billede RikkePrikke Seniormester
12. november 2020 - 10:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er der tal som ikke bliver medregnet i summen?

Kære alle
Jeg har et ark, hvor jeg skal noget så simpelt som at lægge hele rækken sammen i en sum. Men flere celler bliver ikke med regnet. Jeg har tjekket at formateringen er tal, og at alle celler står ens, som tal. Hvad misser jeg?
Avatar billede ebea Ekspert
12. november 2020 - 10:53 #1
Og ud fra din beskrivelse og det du har tjekket, så mangler der noget info for at give et bud. Og er det kolonner du summerer, eller rækker, da du kun nævner én række.
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
12. november 2020 - 11:09 #2
Det er en lodret kolonne (tror lodret hedder kolonne ?🤔)
Hvad har du brug for? Jeg har f.eks 20 -1 taller i én lang række ned af, og vil lægge dem sammen. Det skulle gerne blive 20, men i stedet bliver det 14 f.eks. Alle celler har samme formatering, og syner umiddelbart helt ens.
Avatar billede Jan K Ekspert
12. november 2020 - 11:10 #3
Det er ikke nok at tallene er formateret som tal. De skal også VÆRE tal. Skriv 1 i en tom celle. Vælg kopier. Marker så hele rækken og vælg Sæt ind speciel. Marker multiplicer og tryk enter. Hjælper det?
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
12. november 2020 - 11:18 #4
Ja, det hjalp. Men underligt. For det VAR et tal.... eller hvordan kan det IKKE være et tal, når jeg har sat et ét tal ind??🤔 Når men det virker, og mange tak for det :)
Avatar billede Jan K Ekspert
12. november 2020 - 13:59 #5
De sker som oftest når tal importeres, men af og til også ske, hvis man får lavet en fejlindysdtning, som fx en blank for meget.
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
12. november 2020 - 14:24 #6
Jo, men ingen af de ting er sket her 🤔