Avatar billede Lotte Schønau Praktikant
12. november 2020 - 15:45 Der er 3 kommentarer

Facebook har deaktiveret min konto ved en fejl

Kære ekspert

Jeg kom ved en fejl til på min facebook-konto at indtaste forkert fødeår 2020, hvorefter facebook deaktiverede min konto, fordi jeg ikke er gammel nok til en facebook konto (ifølge deres vilkår må man ikke være under 13 år). Jeg er født i 1966 og min facebook konto blev oprettet i 2008.

Jeg fandt på Forbrugerrådet TÆNK en artikel om kontakt til facebook med link, hvor man kan kontakte fascebook, hvis ens konto er blevet lukket/deaktiveret af facebook. Jeg har via dette link indsendt kopi af mit kørekort til facebook for at dokumentere min alder, men har intet hørt fra facebook. Det er jeg ked af, fordi jeg dagligt bruger Messenger til at kommunikere med mine børn (og mange andre).

Hvad kan jeg gøre?

Bedste hilsner
Lotte Schønau
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. november 2020 - 22:43 #1
Du kan faktisk kun vente - de når vel til henvendelsen på et tidspunkt, men det er ikke noget de prioriterer særlig højt... - derfor kan der godt gå nogle dage/uger før de kommer til det.
Avatar billede Gus Praktikant
12. november 2020 - 22:55 #2
Har selv lavet en del reklamer på Facebook, og i den forbindelse brugt flere hundrede tusinde. En dag blev der oprettet en reklame med en side hvorpå alkohol fremgår, og jeg satte fejlagtigt target-alderen til 17-xx fremfor 18-xx. Det var vidst til en siden https://www.altmad.dk/ i forbindelse med opskrift, som også solgte produkter relateret til alkohol.

En fejl - og kontoen blev deaktiveret. Da jeg forsøgte at spørge Facebook om hvad man kunne gøre, fik jeg blot at vide at "jeg skulle respektere deres beslutning".

Moralen. Opret en ny konto, da Facebook ikke er interesserede i at hjælpe hverkan gratis eller betalende brugere - særligt ikke når det er et juridisk problem.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. november 2020 - 09:12 #3
Eller drop facebook totalt, man kan have messenger på mobilen uden facebook.