Avatar billede brasso Forsker
13. november 2020 - 15:19 Der er 1 kommentar

WiFi Extender

Hej
Jeg har købt en WiFi extender, og spørgsmålet er så. Hvis jeg indstiller den til samme net navn og adgangskode, som hoved routeren, kan det så give problemer?
Ideen er vel at det samme net forstærkes?
Så man ikke skal koble på et andet for at holde forbindelsen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2020 - 16:11 #1
Det afhænger af hvor godt "extenderen" er lavet. Nogen laver bare et nyt netværk med samme navn og password - og her kan du få problemer når du er i området mellem netværkene - så kan din enhed stå og skifte mellem de to netværk, hvilket kan give forstyrrelser på en heden.

Andre extendere laver en form for "Mesh" netværk, hvor den kloner hele netværket - her vil det køre mere flydende.

Men ærlig talt har jeg aldrig fundet ud af, hvad man skal lede efter i specifikationerne, for at finde ud af om extenderen gør det ene eller det andet...