Avatar billede Mynewart.dk Praktikant
14. november 2020 - 16:24 Der er 6 kommentarer

Billedkvalitet fra mobil til computer

Hej

Jeg har en Huawei Pro 20, og den tager rigtig fine billeder. Men når jeg sender billederne fra telefonen til computeren ændres kvaliteten rigtig meget. Detaljegraden er meget anderledes.

Er der nogle der ved, hvordan man bevarer den gode opløsning?

Mvh.
Avatar billede Slater Ekspert
14. november 2020 - 16:25 #1
Hvordan sender du dem?
Avatar billede Mynewart.dk Praktikant
14. november 2020 - 16:26 #2
Jeg vælger "del" og så sender jeg dem via mail. Og her kan jeg så vælge forskellige størrelser, men resultatet er det samme.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2020 - 16:46 #3
sæt en ledning mellem, og tlf vil optræde i stifinder - så træk billeder over.
Alternativt, så via google drev, hvis du har valgt original opløsning (maks 15gb) - når du i stifinder åbner google drev på pc og kopieret billede til anden mappe, så slet det fra google drev, så der er plads til nye.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. november 2020 - 17:24 #4
Jeg har en Samsung A10 mobil. Til denne anvender jeg altid USB forbindelse til min stationære pc med Windows 10. Der er billedkvaliteten helt fin.
Jeg tager heller ikke så mange fotos, og alle de funktioner der er i en mobil er for mig helt uoverskueligt, men et kabel som nævnet i #3 det kan jeg finde ud af :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2020 - 17:53 #5
Husk også på den generelle regel om, at jo større skærm, et billede vises på, jo mere synlige bliver skavankerne.. Det gælder især mht. rystede billeder og dårlig fokus. Skærmen på din Huawei Pro 20 er mange gange mindre end den på selv en 13 tommer bærbars skærm.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
14. november 2020 - 22:18 #6
Billeder der sendes som mail eller mms fra mobiltelefon bliver normalt kraftigt nedskaleret, du skal overføre med et kabel, fx. bare kopiere med stifinder.