Avatar billede Shamanji Juniormester
15. november 2020 - 22:12 Der er 4 kommentarer

wifi speed på mobiler og tablets

Hej jeg har en 1000/1000 mbit fiber hastighed hos stofa men det mesh system der heder nokia beacon 1, har 2 stk af dem dog kun 1 sat op pt og har sepereret 2.4 og 5.0ghz wifi på den beacon 1 så jeg har begge 2.4 og 5.0 at bruge da det ikke er alle enheder der vil med 5.0ghz wifi.

Når jeg kører en wifi hastighedstest med speedtest på min samsung galaxy Note 10 plus får jeg 400-500mbit down/up hstedhed som jeg er godt tilfreds med.

Tager jeg så min Kærestes og datters mobil som er en huawei p20 lite få jeg 150-200 download og 150-200 upload har prøvet at reset netwærks instillinger på mobilerne men uden held, hvad kan det være sikkerhed på wifi sikkerhedeen er sat til wpa/wpa2 på både 2.4 og 5.0 alle test er taget hvor jeg sidder 2 meter fra beacon 1.

min pc ligger på cirka 500/500 hvis jeg prøver med wifi på den.

min datter har en iphon 7 der ligge på 350-450/350-450mbit på samme wifi.

Håber i kan hjælpe med det her :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. november 2020 - 22:38 #1
Det lyder da helt normalt?

;-) Du overser nok at Huawei P20 Lite har et netkort baseret på standarden 802.11n - som i standardudgaven har max. hastighed 150Mbps, 300 med MIMO.

Jeg kan ikke se om den skulle have MIMO mulighed - men mon ikke den mangler - og så er maks på 150Mbps... - plus minus.

For højere hastigheder, skal netkortet leve op til standarden 802.11ac
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. november 2020 - 23:00 #2
Enig med 1 - har svært ved at forestille mig hvad i skulle foretage jer hvor disse hastigheder ville være et problem.
Avatar billede Shamanji Juniormester
15. november 2020 - 23:08 #3
Ok var jeg ikke klar over tak for svaret ?
Avatar billede Jokovich Praktikant
16. november 2020 - 11:27 #4
Fundet en masse nyttige oplysninger, tak for de gode råd.