Avatar billede Butterfly Ekspert
17. november 2020 - 08:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Marker 10 kolonner

Hej
Hvordan kan jeg markere 10 kolonner til højre for den aktive. F.eks hvis jeg har markeret kolonne D, så skal kolonne D:M markeres.
Skal gøres med noget VBA, da start kolonne er forskellig fra gang til gang.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. november 2020 - 09:12 #1
Med mindre det skal passes ind i noget andet vba kode, er det så ikke lige så hurtigt at lave denne markering manuelt som det er at aktivere en makro.

Marker kolonner:
CTRL+mellemrumstast og så Shift+venstre pil
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. november 2020 - 11:02 #2
sorry, der skulle selvfølgelig stå shift+højre pil.
Avatar billede jens48 Ekspert
17. november 2020 - 11:19 #3
Eller brug denne stump makro

Dim a, b As String
a = ActiveCell.Address
b = ActiveCell.Offset(0, 9).Address
Range(a & ":" & b).EntireColumn.Select
Avatar billede jens48 Ekspert
17. november 2020 - 11:26 #4
Lidt forkortet bliver det til

Range(ActiveCell.Address & ":" & ActiveCell.Offset(0, 9).Address).EntireColumn.Select