Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 11:47 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

startside windows 10

Jeg vil egentlig gerne have den oprindelige startside til windows 10 tilbage hvordan gør nemmest det.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
20. november 2020 - 12:09 #1
Hvad er startside?
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 12:32 #2
Når jeg trykker start på så kommer der en side frem jeg tro det er startsiden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. november 2020 - 12:49 #3
Med startside, mener du en side noget lignende som den i Win 7, Vista eller XP?

Er det tilfældet kan Classic Shell anvendes.

Anvend dette link:

http://www.classicshell.net/
Avatar billede falster Ekspert
20. november 2020 - 12:52 #4
#3: Er erstattet af Open-Shell :-)

https://github.com/Open-Shell/Open-Shell-Menu/releases
Avatar billede thomas_bk Ekspert
20. november 2020 - 12:52 #5
Er det startmenuen du tænker på?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 13:00 #6
Hvis du trykker på start ikonet får du så ikke en start side frem?
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 13:18 #7
Jeg tro jeg har udtrykt mig forkert den side jeg gerne vil have er de man får når man installerer den med firkantede er det ikke tiles eller noget lignende de hedder.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 13:20 #8
#7 Tablet tilstand?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 13:23 #9
Prøv at trykke på den lille skærm i nederste højre hjørne, og vælg tablet tilstand. Er det sådan du mener?
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 13:27 #10
Har prøvet tablettilstand det var det ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 13:30 #11
Kan du ikke lægge et billede op hvordan din start ser ud nu?
https://da.imgbb.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 13:34 #12
Sådan ser min menu ud https://ibb.co/8NMq3WJ
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 13:42 #13
Ja det var sådan set noget i den retning men jeg har kikket lidt på nettet det er åbenbart noget der blevet slettet ved en opdatering (kontrolpanel)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 13:47 #14
Hvis du højreklikker på det du vil have som tiles kan du vælge at fastgøre det til start.
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 13:52 #15
Det har jeg prøvet jeg får godt nok apps frem men jeg kan ikke få den side som du viser
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 13:55 #16
Er det så fordi du ikke kører den nyeste version af Windows?
Den nyeste er 20H2 og den har de ikoner jeg viser her.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. november 2020 - 14:06 #17
Du nævner også "Kontrolpanel" som er forsvundet med Windows 10.
Her er opskriften på at få det retur i Windows 10:

"Skriv Kontrolpanel i søgefeltet på proceslinjen, og vælg Kontrolpanel"
Avatar billede Peter Guru
20. november 2020 - 14:37 #18
Er det start menuen du tænker på?
Avatar billede Peter Guru
20. november 2020 - 15:00 #19
Min startmenu ser sådan ud:

https://ibb.co/4N66Bff
Avatar billede Peter Guru
20. november 2020 - 15:12 #20
Man skal skriver control  i søgefeltet ellers duer det ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2020 - 15:16 #21
Er det noget af dette du mangler ??
Startmenu?
Ikoner på skrivebord Eller eller?
https://ibb.co/W5pCS2S
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 15:19 #22
Jeg stopper lige her,skal i byen vender tilbage senere kikker lige lidt rundt på nettet foreløbig tak
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2020 - 15:25 #23
Avatar billede Peter Guru
20. november 2020 - 15:32 #24
Der er mange muligheder. Jeg har fjernet alle tiles og skubbet startmenuen sammen så der lidt Windows 7 over det...
Avatar billede mort1 Ekspert
20. november 2020 - 15:34 #25
#22 -  Tror du har misforstået det der med løsningen
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 16:17 #26
#25 Ja fuldstændigt ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. november 2020 - 18:14 #27
#26 & #26
Nogle spørgere lukker aldrig tråden - denne spørger lukker den uden nogen egentlig løsning.
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 19:39 #28
Jeg har ikke kunnet bruge nogen af svarene men jeg er ikke verdensmester herinde så jeg ved ikke rigtig hvordan man lukker tråden
Avatar billede 450025 Ekspert
20. november 2020 - 19:45 #29
Kjære venner jeg kan ikke dy meg nå – i skremmer jo Trådstarter  hagbartun  helt fra sans og samling.    At han spør er nok fordi at ha har lite peiling men stakkern han gjør så godt han kan.

Jeg tror han når han skriv Windows 10 – se på - #3 godt besvart faktisk men clasisk Chel ligger nok langt fremme for han og neppe i hans Tanker.

Jeg går rett til    #11 der kom der noe fornuftig endelig han 220661 vet at der er nok starten på spørsmålet    et Bilde av hele skjermen hadde gjort seg -  å løsning ville vert langt nermere og løse..

Men den erfaring Trådstarter har var selv dette forvanskelig – nevner oppdatering – kontrollpanel – ser på nettet og forstår ingen ting -  men husk man gir ikke opp han viser da at han gjør et forsøk? Lykkes bare ikke.

Nå hopper jeg til    #17 nyeste oppdatering 20H2 en god ide det – jeg hadde det selv men så gjore jeg en feil    jeg er ikke feilfri ser du  - løsning Gjenopprett til tidligere  og det virket fint men 20H2 ble borte    da fikk jeg 1909 å tro meg jeg oppdater prøver hver dag men nei –  Den er på vei til min computer sier MS men hvornår kanskje ut på Nyåret en gang  2021?

Mort du er flink oppskriften din er godtatt for dem som ikke vet hvordan man fanger inn Kontrollpanel igjen med din løsning helt klart..

#19 Petter du er flink du med lidt leting her er han et stykke på vei med flere ting Flott den kjøper jeg men ikke nok..

#22 en Grønn Fille fantastisk jeg har slitt med den jeg også    men tror jeg har lært nå –    neida Trådstarter vil på Butikken ha en Øl kanskje og trenger en pause tar sikkert med hjem en 6 Pakk for han må jo fortsette da    skal han finne startsiden?

#27 Jeg syntes han er flink lukker før han går på Butikken etter Øl Jeg hadde også problem før jeg lukket ikke tråden –    nå er ikke jeg begeistret for Øl så derfor?

Nå prøver jeg og lukke stort sett men er fremdeles ikke noen Øl drikker en Bayer er bare i Nød?.
Nå syntes jeg vi må prøve og hjelpe han    for selv etter turen i Butikken trenger hanå hjelp uten enløsning funker det ikke.
Jeg har en tanke rundt dette og da vender jeg tilbake til dette 220661 skrev i post #11 legg opp et bilde da vel. Men hvordan får vi han til dette?

Da blir det meget lettere for oss og se hva han driv med å bilde må være av hele Skjermen –    da vil vi se hvilket Styre System han bruker også  evt Nettleser. Edge – Google – Opera er dette mulig for oss eller tar jeg helt feil?
God Helg forresten til alle Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. november 2020 - 20:30 #30
#28 Du behøver ikke at lukke tråden bare fordi du, som du skriver skal i byen. Der kan komme mange forslag på ganske kort tid. Markerer du et forslag som løsning, tror andre at problemet er løst, hvad dette tydeligvis ikke er endnu. Så det er ikke ment som nogen kritik. Der er en generel meget stor hjælpsomhed blandt brugerne på eksperten, så fordi du er væk i et par timer behøver du ikke at markere et forslag som løsning. Der er derimod nogen der når de har fået løst deres problem ikke gider at markere det som løst. Det er jo slet ikke det der er tale om her.
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 21:33 #31
Hej jeg kommer lige igen det jeg tænker på det er første gang da jeg installerede det kan være at det måske nærmere er skrivebordet det er helt blå og der er en liste ude  til siden og de store firkantede ikoner jeg har opdateringen 20H2 jeg ved ikke om I kan få noget ud af mit sludder her men det er det bedste jeg kan levere så jeg siger godnat tak for i dag og god weekend
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2020 - 21:46 #32
Det er vel ikke sådant at den er i Tablettilstand?
https://ibb.co/b24TZ8g
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 22:08 #33
Poko1 se indlæg #8. Vi har været inde på tablet tilstand. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2020 - 22:22 #34
#28 Hvis du nu havde loadet et billede op som jeg bad om så ville vi have haft en mulighed for at se hvad dit problem var.  Så jeg synes ikke det er fair du skriver du ikke har fået et svar på dit spørgsmål når du ikke gør det  man beder om.
Avatar billede hagbartm Seniormester
20. november 2020 - 22:36 #35
Til 220661 nu er det jo noget svært at loade et billede jeg ikke har på min pc godnat
Avatar billede 450025 Ekspert
21. november 2020 - 00:09 #36
Hej jeg kommer lige igen det jeg tænker på det er første gang da jeg installerede det kan være at det måske nærmere er skrivebordet det er helt blå

Her nevnes Blåskjer? Kan det hindre et Bilde? Men så snakker han om nye oppdateringsom han har også + noe ut til venstre samt fikanter å da kan vel ikke Skjermen være helt blå da?
Har nevnt før å som 220661 sier et bilde forteller en masse. Kom igjen poko1 dette vet du masse om.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2020 - 07:43 #37
#35 Godmorgen.

Du skriver i #2: "Når jeg trykker start på så kommer der en side frem jeg tro det er startsiden."
Det er den side jeg ønsker billede af :-)
Avatar billede hagbartm Seniormester
21. november 2020 - 08:11 #38
jeg vil gerne stoppe her hvordan gør jeg det
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2020 - 08:16 #39
#38 Du kan ikke stoppe tråden.
Men da du ikke ønsker hjælp til det du spørger om, stopper jeg da med at skrive mere.
Til en anden gang du spørger:
Beskriv dit problem noget mere nøjagtigt end du gjorde her.
Læg billede ved så man kan se hvad problemet er.

Jeg dropper overvågningen af tråden her.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2020 - 08:44 #40
I den nye Windows 10 version 20h2 Ser Klippeværktøjet sådan ud!
Efter klip ligger det i udklipsholderen. Åbn et tegneprogram sæt ind og gem!
https://ibb.co/rFGVqwm