Avatar billede Boon Ja Hwang Novice
25. november 2020 - 07:31 Der er 13 kommentarer

Hvordan skrive via bærbar computer (Acer Chromebook 314) til en kommunal mentor som kun modtager sms og ikke kan bruge apps.

Hej med Jer.

Har I noget forslag til køb af sms online, hvor jeg vil kunne skrive via  Acer Chromebook 314? helst en dansk side eller fra Sverige, eller andet sted med tlf. support på dansk eller engelsk hvis der bliver problemer med teknikken eller servicen, betaling osv.

Det må koste max 70-100 kr. pr. måned og jeg skal ikke sende fotos eller lange sms over 160 tegn.
Bedst vil være at det er en tjeneste hvor leveringen af sms er stabil og hurtig (indenfor 10 sekunder ca.) og man kan gemme eller endnu bedre, overføre dvs. importere sine sms kontakter fra Huawei tlf. Nova 5T eller Samsung s9 mener jeg den er.

(jeg har prøvet MySms men den (det er en app.) kan min Acer Chromebook ikke levere stabilt med).
Avatar billede madklub Guru
25. november 2020 - 08:17 #1
Prøv at følg denne vejledning:
https://komputer.dk/telefon/android-telefon/saa-nemt-sender-du-sms-er-paa-nettet

Jeg har ikke selv prøvet, men det ser ikke svært ud.
Avatar billede Boon Ja Hwang Novice
25. november 2020 - 16:05 #2
Hej - nej,  det er desværre lige netop det jeg ikke kan bruge. Jeg søger en online løsning som koster gerne penge, men er ikke en app!
Det skal være helt uden at der nemlig bliver problemer med apps og min computer som let laver ged i den pga. det ikke er en PC. Så den er anderledes.
Avatar billede GatewayAPI Praktikant
26. januar 2021 - 11:39 #3
Hej Boon! Det burde du kunne klare med en gateway til SMS her: https://gatewayapi.com/da/. Her kan du lave en intergration, så du kan sende vha. email. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2021 - 12:51 #4
du kan sende sms via skype - hvis det skulle være. Pris pr stk.
Avatar billede Boon Ja Hwang Novice
01. februar 2021 - 06:53 #5
Hej Gateway API , der er bare det at mange der sælger gateway siger, det kun er erhvervs kunder de sælger til. Må jeg så som privatperson ikke købe gateway hos dem mon ? kan de gøre noget for at hindre mig eller stoppe mit abonnement når det er købt hvis de så opdager jeg ikke er erhvervskunde ? mvh.
Avatar billede Boon Ja Hwang Novice
01. februar 2021 - 06:54 #6
Hej Claes, skype har jeg aldrig benyttet. Så jeg aner ikke hvor i det program man finder sms tjeneste og hvordan man betaler. Det nok 10 år siden jeg forsøgte en gang og siden har jeg ikke forsøgt. Er der en hjemmeside hvor det er på ? mvh.
Avatar billede madklub Guru
01. februar 2021 - 07:28 #7
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 08:09 #8
installer skype i windows (hvis den ikke allerede er der)
start skype
i venstre kolonne er øverst din konto (hvis du er logget på - jeg har det fra før microsoft købte det, men går ud fra, at den bruger din windows-konto ellers)
Lige under er et søgefelt (hvis du fx leder efter et ord en sms)
derefter 4 genvejs-ikoner - klik på Opkald
så vises nedenunder seneste opkald og dine kontakter (med en grøn dut på dem, der er online)
nederst er en 'Skype-kredit' med en 'Få kredit' knap - klik på den
jeg har der sat den til automatisk betaling, hvor den trækker 60kr på mit kreditkort når saldo kommer under 16kr
Så er du klar - klik på Chats (til venstre for Opkald)
Lige derunder er 'Ny chat' - men hvis det er en, du plejer at skrive med, så er de lige under, bare klik på personen.
Så kan du skrive en tekst i bund/højre, og sende ved at klikke på den blå papirflyver til til højre for det felt.
Test det evt ved at sende en sms til dig selv.

(jeg har lige testet ved at sende ovenstående til mig selv - en sms koster 28,3 øre - mens længere tekster takseres pr påbegyndt 160 tegn, så du kan sagtens skrive en tekst i fx notesbog, og kopiere den ind i skype-feltet og sende - du behøver ikke at skrive det hele ind i skype - notesbog og kopier er lettere)
Avatar billede Boon Ja Hwang Novice
01. februar 2021 - 08:37 #9
Hej Claes, ej hvor genialt forklaret, helt perfekt. tak ! men hvad med folk der ikke har skype selv. .kan de modtage mine sms sendt via mit skype så ?
Avatar billede Boon Ja Hwang Novice
01. februar 2021 - 08:38 #10
PS. men Claes, jeg har ikke windows, fordi jeg bruger en Acer, Chromebook 314.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 09:08 #11
det sendes jo som sms, så det modtages som sms på modtagers telefon.
Chromebook - mange kan bruge android-apps, så se i Google Play butikken, om skype er der.
Ellers kan du bruge skype online https://web.skype.com/ (det ser ud til at ligne skype til windows 100%)
Igen - lav skriv i forvejen i et note-program på din pc - og kopier det ind i skype... Hvis du får en sms, så bare lad programmet køre med du skriver svar i dit note-program - der er ingen online-takst, kun prisen på sms...
Avatar billede Boon Ja Hwang Novice
05. februar 2021 - 06:49 #12
Okay, tak - jeg har forsøgt at logge ind, efter jeg hentede Skype app., men det er svært at finde ud af fordi der er flere veje og jeg ikke er god til det, man kan vælge via microsoft konto og jeg har glemt koden til det. Jeg er glad for din og de andres hjælp dog! Men jeg forstår godt principperne i Skype nu, så tænker at det kommer til at virke. Ved du forresten om det er tilladt at benytte dvs. købe en sms service via de portaler der sælger til firmaer?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2021 - 08:57 #13
portaler, der sælger til firmaer overholder ikke loven for salg til private, og de vil ikke lave om på deres system og forretning bare fordi der er nogle få private, der godt vil handle. Det ligger primært i, at private skal have vist prisen inkl moms, mens firmer, der jo kan trække moms fra, får den vist uden. Der er simpelthen ikke penge nok i det for dem at lave systemet om.
---
bare opret en ny konto - hvis den svarer, at du allerede har en konto, så klik på 'glemt adgangskode' og følg den