Avatar billede Erik Jensen Juniormester
25. november 2020 - 20:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gratis program til rensning af Windows registrerinsgdatabase??

Er der evt. en af jer, der har erfaring med et gratis program, der en gang for alle kan rette fejl i Windows 7 registreringsdatabasen?
Jeg tror problemet ligger der og viser sig ved - men kun en gang imellem - at når jeg f.eks. afslutter brugen af Firefox, så "fader" programmet langsomt ud i stedet for at afslutte straks.
Når jeg bruger et program, der hedder "Free Windows Registry Repair" finder den ganske rigtigt fejl i registreringsdatabasen og de kan så rettes, men desværre vender de tilbage, når jeg starter pcen op igen.
Alle gode råd modtages med tak.
Venlig hilsen Erik
Avatar billede kurtba Ekspert
25. november 2020 - 23:19 #1
Ccleaner er gratis og kan det du efterlyser. Men den retter ikke alting. Det er hovedsaligt rensning af registreringsdatabasen, som disse programmer foretager - fjerner efterladte kald osv. Men visse fejl kan den også rette, så det må jo bare komme an på en prøve.
Virker det ikke, så prøv at afinstallere Firefox, rens så registreringsdatabasen igen, så evt. efterladenskaber fjernes, inden du installerer programmet igen. Hvis ikke der renses inden genindstalleringen, kan man risikere at samme fejl opstår igen, hvis den ligger et sted, som ikke blev fjernet i forbindelse med afinstallationen.
Avatar billede Erik Jensen Juniormester
25. november 2020 - 23:49 #2
Tak for dit svar.
Jeg bruger i forvejen Ccleaner og det hjælper undertiden -dog kun for en kort bemærkning.
I mit indlæg fik jeg ikke nævnt, at det er de samme fejl, der kommer frem hver gang jeg bruger Free Windows ... og det er blandt to filer, der hedder: wpcmig.dll, wpcumi.dll.
Ved du evt. hvad de filer gør?
Men tak for forslaget, jeg kan jo altid prøve om det hjælper.
Venlig hilsen Erik
Avatar billede kurtba Ekspert
26. november 2020 - 00:32 #3
Du kan læse noget om de 2 filer her:
https://www.exefiles.com/da/dll/wpcmig-dll/
https://www.exefiles.com/da/mui/wpcumi-dll-mui/

Om det kan bringe dig videre, ved jeg ikke, men der er da noget at forsøge sig med.
Avatar billede Erik Jensen Juniormester
26. november 2020 - 00:55 #4
Tusind tak for det, jeg tager den herfra :-)
Venlig hilsen Erik