Avatar billede Lodsen Novice
28. november 2020 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler SMB2

Jeg kan ikke får adgang til min NAS - og under Windows funktioner har jeg ikke mulighed for at vælge noget SMB. Hvordan kan jeg så få adgang?
Jeg kan vælge Platform til virtuel maskine og det næste jeg kan vælge er Telnet-klient - der findes ikke noget mellem disse 2 valgmuligheder, altså kan jeg ikke vælge SMB.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. november 2020 - 16:00 #1
Avatar billede Lodsen Novice
28. november 2020 - 18:19 #2
Desværre - hjalp det ikke - jeg er med så langt som jeg i powershell har fået true på SMB2 - men jeg kan stadig ikke vælge noget i Windows features mellem P og T - altså ikke noget som starter med S.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. november 2020 - 19:04 #3
Kig efter noget med "Understøttelse af SMB" i Kontrolpanel > Fjern et program > Slå windows funktioner til eller fra.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. november 2020 - 20:39 #4
Se efter om SMB Direct er aktiveret
Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Programmer og funktioner
https://ibb.co/vwhcG73
Avatar billede Lodsen Novice
29. november 2020 - 11:48 #5
Klaudi - du er min helt - 1000 tak.