Avatar billede Samuel Praktikant
30. november 2020 - 14:30 Der er 10 kommentarer

manglende billede

Hej med jer, håber nogen kan hjælpe..

Jeg har et IP-kamera siddende på mit netværk, som jeg kan tilgå både via LAN og WAN.
MEN!
Når jeg logger på kameraet udefra så får jeg intet billede..? Jeg kan sagtens få kontakt til kameraet og logge ind i det men selve billedet mangler bare. Dette fænomen gælder uanset hvilken browser jeg bruger. Hvis jeg sidder op kontoret derhjemme og går på kameraet lokalt så er billedet der. Logger jeg af men forbliver på det samme netværk og anvender den samme browser fra den samme computer, men taster i stedet WAN-IP adressen så har vi igen problemet..

Har nogen oplevet dette og har måske en ide om, hvad det kan skyldes?
På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. november 2020 - 15:38 #1
Hvad er din internet forbindelses upload hastighed? - det kan sagtens være den er for langsom, til at den kan nå at opdatere billedet.

Hvis du har et 4K kamera, skal du have en upload på 15-20Mbps for at den kan følge med, og du får normalt kun 8-10Mbps på en almindelig ADSL linje.

Så det KAN være årsagen.

En anden årsag kan være at der skal installeres et plugin i browseren for at vise live-stream. Det vil browseren normalt gøre opmærksom på, men det kan være undertrykt af eks. arbejdsgiveren - men så ville du jo stadig kunne se billedet i det eksempel du giver, så jeg tror mest på linjehastigheden (I det øjeblik du taster WAN adressen, kører du jo trafikken ud over internettet, og ikke kun lokalt)
Avatar billede Samuel Praktikant
30. november 2020 - 16:30 #2
Hej Ole, tak for dit input. Jeg har en 200/200 forbindelse og kører både kamera og computer via LAN-kabel så der er umiddelbart fint hul igennem der.. ellers et meget godt bud.
Flere gode ideer modtages gerne🙏
Avatar billede ecaspar Mester
30. november 2020 - 19:34 #3
Ved godt det kan lyde tamt, men læs vejledningen. Typisk er der angivet hvilke porte som skal åbnes / laves forwarding på.
Normalt er det kun port 80 der er åben.......
Hvis man overser en port åbning kan det give nogle sjove fejl - fra ingen kontakt og så til manglende funktionalitet.
Avatar billede Samuel Praktikant
30. november 2020 - 21:44 #4
Der er naturligvis fuldstændig styr på alt det grundlæggende, så som portforwarding osv. Problemet er ikke at få kontakt til kameraet.. men tak for forsøget alligevel 👍
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. december 2020 - 07:15 #5
Hvilket kamera anvender du? Producent, model?
Avatar billede Samuel Praktikant
01. december 2020 - 07:50 #6
Jeg ville ønske jeg kunne svare, men kameraet har utroligt nok ikke et navn andet end at der står HD-CAM på det.. jeg havde også selv et ønske om at kunne lære lidt mere om det ved at søge på model og producent men desværre uden held. Ikke engang en manual fulgte med..!
Det virker om end som et godt kamera når man lige står med det i hånden ud fra hvad jeg ellers har arbejdet med af lignende kameratyper så jeg tænker egentlig ikke at det er noget bras...
Spørgsmålet er om det kan være en sikkerhedsbarriere?
Avatar billede ecaspar Mester
01. december 2020 - 14:16 #7
Er det samme klient du bruger til at connecte ?

Har du prøvet fra din mobil (mobil data) og evt også fra "naboens" wifi
Hvilken klient bruger du ?  ipad / mobil / pc
Avatar billede Samuel Praktikant
01. december 2020 - 20:06 #8
Jeg har forsøgt først fra samme klient og så flere forskellige både LAN og WIFI. Dernæst fra en anden klient og et helt 3. netværk. I disse tilfælde er der brugt bærbare computere. Dernæst er der forsøgt fra både iphone og ipad- her med både mobildata og wifi.. dog ingen forskel.. Det er derfor jeg efterhånden begynder at tænke i retning af om der måske kan være en sikkerhedsmæssig barriere et sted i kommunikationsvejen, som forhindrer nogen former for data at passere.. men min viden slipper op på dette punkt.
Avatar billede ecaspar Mester
01. december 2020 - 21:35 #9
Du har da testet kan jeg se  :-)
Jeg formoder den url du angiver i browser er noget i retning af  ip:portnummer.
Har kameraet en konfigurations side hvor man kan opsætte adgang - skelnes mellem Lan og Wan ?
Hvad med en router opsætning hvor man - for at teste - angiver kameraets interne ip som DMZ adresse.
Jeg har selv tidligere forsøgt med forskellige løsninger og nogen driller bare mere end andre.
Avatar billede Samuel Praktikant
02. december 2020 - 06:07 #10
Det var da simpelthen alletiders ide! Det prøver jeg lige og vender tilbage i enten glæde eller yderligere frustration, he he :)

Virkelig godt input! Tak for ideen