Avatar billede barth Professor
30. november 2020 - 15:42 Der er 22 kommentarer

Systembeskyttelse. Kan ikke konfigurere.

Mine gendannelsespunkter er blevet slettet ved opdatering. Det vil jeg gerne gen installere.

Men her har jeg et problem. Når jeg under system trykker på systembeskyttelse får jeg denne: https://ibb.co/M9LYW5c

Og det betyder, at jeg ikke kan gøre noget. Jeg kan ikke aktivere noget.

Håber på hjælp.
Avatar billede falster Ekspert
30. november 2020 - 16:01 #1
Avatar billede barth Professor
30. november 2020 - 16:24 #2
Desværre. Nu har jeg prøvet de muligheder, der er beskrevet, men jeg har hverken TuneUp eller Microsoft Software Shadow Copy Provider".

Så det hjalp desværre ikke. Men tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2020 - 17:08 #3
Under Windows Update(i opdaterings oversigten) kan du fjerne opdateringer. Har du prøvet dette?
Avatar billede barth Professor
30. november 2020 - 17:30 #4
Jamen er det hensigtsmæssigt at fjerne opdateringer. Og der kommer jo nye?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2020 - 17:34 #5
Højreklik start og vælg Windows PowerShell som admin.
Kopier denne kommando ind og tryk enter.
sfc /scannow
Hjælper det på dir problem?
Avatar billede barth Professor
30. november 2020 - 18:42 #6
Tak 220661. Du er altid god. 😄 Jeg er i gang og melder tilbage.
Avatar billede barth Professor
30. november 2020 - 19:01 #7
Hej igen. Desværre Det ændrede ikke noget:
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
PS C:\Windows\system32>
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2020 - 18:03 #8
Prøv dette tip:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende kommandoer ind en af gangen og tryk enter
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig med hver linje
5. Herefter indsætter du
sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid
https://ibb.co/xXWZnh3
Avatar billede barth Professor
01. december 2020 - 19:02 #9
Hej 220661. Endnu en gang tusind tak for al din hjælp. Jeg er ikke hjemme i aften, så det bliver først i morgen efter frokostnat jeg kan prøve. Jeg melder tilbage. Tak. 😄
Avatar billede barth Professor
02. december 2020 - 12:57 #10
Hej 220661. Igen tusind tak fordi du forsøger at hjælpe mig. Men det løste desværre ikke problemet. Jeg får stadig den samme fejl meddelelse.
Så det er jo lidt håbløst. Det burde da kunne løses?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2020 - 17:31 #11
Avatar billede barth Professor
02. december 2020 - 19:10 #12
Tak. Jeg prøver i morgen.
Avatar billede barth Professor
03. december 2020 - 11:14 #13
Hej igen. Den har jeg faktisk prøvet før, men jeg har hverken TuneUp eller Microsoft Software Shadow Copy Provider". Desværre. Men tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2020 - 12:16 #14
Jeg havde så prøvet #3 som et sidste forsøg Inden man måske må bide i det sure æble og installere om. Jeg har ikke ferie bud.
Avatar billede barth Professor
03. december 2020 - 14:17 #15
Det gik heller ikke. Men der var også nogle af de filer der er nævnt, som ikke fandtes.
Jeg skal måske håbe på den næste W10 opdatering......
Men endnu en gang tusind tak for dit engagement og al din hjælp.
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. december 2020 - 16:41 #16
Du kan prøve kommandoen: rstrui
Indtastes i søgefelt nederst til venstre.
Avatar billede barth Professor
03. december 2020 - 16:59 #17
Så får jeg denne: https://ibb.co/6X3d9xy
Avatar billede barth Professor
03. december 2020 - 17:01 #18
Så får jeg denne: https://ibb.co/6X3d9xy  Og når jeg trykker videre denne: https://ibb.co/M9LYW5c
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. december 2020 - 17:42 #19
Så er der denne mulighed: I søgefelt skriv= gendannelsespunkt
Menu fremkommer så snart du har skrevet ge
Jeg har lige prøvet det på min egen PC, og det fungerer fint i mit tilfælde.
Håber det lykkes for dig 👍
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. december 2020 - 17:46 #20
Jeg fandt lige denne vejledning:
https://ibb.co/XSZq75Z
Avatar billede barth Professor
03. december 2020 - 18:06 #21
Tak skal du have. Jeg har først mulighed for at prøve i morgen.
Avatar billede barth Professor
04. december 2020 - 09:10 #22
Hej Uvange.

Som sagt. Når jeg prøver gendannelsespunkt får jeg denne: https://ibb.co/6X3d9xy  Og når jeg trykker videre denne: https://ibb.co/M9LYW5c

Og som sagt. Vejledningen i Komputer kan jeg ikke bruge, for jeg kan ikke trykke på konfigurer. Jeg får så snart jeg åbner den fejlmeddelelsen.