Avatar billede lektortl Juniormester
08. december 2020 - 11:18 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Cast-knap i Crome

Android tablet:
jeg kan ikke finde værktøjslinjen i Crome-browseren.
Hvordan aktiverer jeg den?
Avatar billede KHN Guru
08. december 2020 - 11:29 #1
Tilføjelse af Cast-knappen til værktøjslinjen i Chrome:
https://support.google.com/chromecast/answer/7249696?hl=da
Avatar billede lektortl Juniormester
08. december 2020 - 11:41 #2
KHN:
Det er en udmærket support du henviser til, men den forudsætter, at jeg har værktøjslinjen - det er den, jeg mangler.
Avatar billede klaudi Ekspert
08. december 2020 - 12:13 #3
Det er vel ikke for at du kører i fuldskærms mode?
Prøv at taste F11 eller FN+F11
Avatar billede lektortl Juniormester
08. december 2020 - 12:33 #4
klaudi:
Det foregår på min android tablet, og der kører Chrome vist kun i fuldskærm (og der er ingen F11).
Avatar billede klaudi Ekspert
08. december 2020 - 12:48 #5
Ok, jeg overså lige den med "pillen" 🙂
Avatar billede Slater Ekspert
08. december 2020 - 12:48 #6
Hvad er det for en værktøjslinje du ønsker? Der er umiddelbart ingen værktøjslinje i Chrome til Android, ud over den hvor du vælger faner og har din menu - og det er ikke der du vælger at caste alligevel. Det sker med et overlay-ikon på videoen.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2020 - 12:55 #7
1) tjek, at du har en anden browser på tablet (man skal altid have en i reserve)
2) afinstaller chrome, genstart, hent en frisk chrome, og sats på, at den ikke husker de gamle indstillinger.
Avatar billede lektortl Juniormester
08. december 2020 - 14:29 #8
Slater:
Nej - der ér måske ingen værktøjslinje i Chrome til Android,
Mit spørgsmål hidrører fra den side, som KHN henviser til, hvor der står:

"Tilføjelse af Cast-knappen til værktøjslinjen i Chrome

Selvom det ikke er påkrævet, anbefaler vi, at du fastgør Cast-knappen til værktøjslinjen i Chrome. Dette gør det nemmere at få adgang til Cast-funktionen fra enhver webside."

Dér loves det, at man kan få adgang fra - enhver - webside (der er nemlig ikke noget overlay-ikon på alle Chromes websider - og den visningsmulighed ville jeg godt have - hvis muligt).
Avatar billede klaudi Ekspert
08. december 2020 - 14:49 #9
Avatar billede Slater Ekspert
08. december 2020 - 15:07 #10
#8: Den artikel handler igen om Chrome til desktop, ikke Android. Det er tydeligt ved at de nævner højreklik.

Det fungerer anderledes på Android. Der er det som sagt hver video der har ikonet.

Hvis du gerne vil caste hele Chrome fra Android, kan du rulle rullegardinet ned og caste skærmen med "screen cast"-knappen der.
Avatar billede lektortl Juniormester
11. december 2020 - 10:02 #11
claes57: måske OK, men jeg fandt en mindre drastisk metode.

klaudi og Slater: Tak - der var en mulighed, som jeg havde overset.
Avatar billede lektortl Juniormester
11. december 2020 - 10:03 #12
.