Avatar billede s_m Seniormester
08. december 2020 - 16:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genvej til delt OneDrive mappe

Jeg har i Chrome delt en af mine OneDrive-mapper med en anden bruger.
Denne bruger kan logge på OneDrive i Chrome på en anden PC og se den delte mappe.

Hvordan opretter brugeren en genvej i MS Stifinder til min delte mappe?
Der er noget lettere at håndtere mapper i Stifinderen isf. i en browser :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2020 - 16:30 #1
Så skal han have onedrive installeret på pc. Hvis man kun bruger det online, så ved stifinder det ikke. Hvis man har onedrive installeret på pc, så har den en mappe i stifinder, og der kan adgange ses.
https://www.microsoft.com/da-dk/microsoft-365/onedrive/download
I onedrive skal man så logge ind med samme id/kode
Avatar billede s_m Seniormester
08. december 2020 - 16:39 #2
OneDrive ER installeret på den pågældende PC, som køre Windows 10.
Jeg forventede, at jeg kunne se den delte mappe i Stifinder i mappen Dokumenter på brugerens OneDrive.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2020 - 17:06 #3
I onedrive er der flere mapper - en anden hedder 'delte' - se der. (jeg har så kun delt fra mig til andre, men går ud fra, at andres deling med mig også er derunder)
Avatar billede s_m Seniormester
08. december 2020 - 17:19 #4
Der er ikke en mappe, der hedder "Delt" (Kender den godt fra OneDrive på Android-telefonen).
Skal man slå en visning til i Stifinder, for at se den?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2020 - 17:42 #5
Jeg har altid visning af skjulte filer sat til - men ikke visning af systemfiler - så ved ikke, om det betyder noget.
Min viser https://www.dropbox.com/s/y7lntudpitj72ux/image085.jpg?dl=0
Hvis du deler enkelte filer, og ikke mapper, så er det muligvis anderledes hos dig - det vigtige er, som jeg læser det, at den, du deler med, skal se det i sin stifinder. Har du set efter der?
Avatar billede s_m Seniormester
08. december 2020 - 20:45 #6
Det er ikke "skjulte filer", der er årsagen ...
Kan det være nogle netværksindstillinger på PC'en, og hvilke?