Avatar billede askalot Mester
17. december 2020 - 00:55 Der er 4 kommentarer

Hvad ville i svare på dette spørgsmål?

Min kæreste er ved at tage en erhversuddannelse og i en quiz om IT, fik hun Følgende spørgsmål:

"Et fysisk netværk er en gruppe af computere eller devices, der er forbundet med hinanden. Når computerne er forbundne med hinanden i et netværk, kan de nemt dele data og udstyr fx printer, scanner og programmer. Det kender du måske fra din skole? Så kan du fx printe fra din computer, uden at der er tilknyttet en printer direkte til din pc.

Virksomheden er nødt til at etablere et fysisk netværk, så ledere og medarbejdere kan kommunikere med hinanden ved hjælp af de interne informationssystemer

Hvad kaldes det samlingspunkt for de tilkoblede klienter og andet hardware i et fysisk netværk."

Svarmuligheder:

A. En server
B. En router
C. En netværksprotokol
D. En switch

Jeg er nysgerrig i at høre hvad i ville svare?
Avatar billede wise Seniormester
17. december 2020 - 06:49 #1
Prøv evt at Google de 4 ord. :-)
Alle med netværksviden vil svare D som er korrekt.
En del kunne fristes til at svare B pga navneforvirring i hjemme-netværk.
Avatar billede ebea Ekspert
17. december 2020 - 12:28 #2
Og hvad mener du selv svaret er?
Avatar billede askalot Mester
17. december 2020 - 17:09 #3
@ebea, Jeg ved hvad svaret er.. men jeg ville have svaret noget andet... derfor har jeg postet dette for at se om andre også ville svare anderledes.

Jeg lader den ligge lidt endnu.. men kunne godt tænke mig flere bud.  @ebea, hvad ville du svare?
Avatar billede KHN Guru
18. december 2020 - 12:42 #4
Svaret er A: Server