Avatar billede Nils Erik Jensen Juniormester
17. december 2020 - 15:46 Der er 9 kommentarer

Linie graf

Hvordan udgår jeg at en linie graf viser nul når der ikke er flere celler med værdier?
Har forsøgt med #N/A og #N/A () i de tomme formel celler
Avatar billede jens48 Ekspert
17. december 2020 - 16:02 #1
Prøv med =NA()
Avatar billede Nils Erik Jensen Juniormester
17. december 2020 - 16:15 #2
Så får jeg resultatet  #NAVN og ingen indflydelse på grafen
Avatar billede jens48 Ekspert
17. december 2020 - 16:26 #3
Du har en dansk version og så hedder det =IKKE.TILGÆNGELIG()
Avatar billede Nils Erik Jensen Juniormester
17. december 2020 - 16:37 #4
Jeg skriver flg.:
=hvis(A1*B2<1;ikke.tilgængelig();A1*B2)
Resultatet er #I/T
Avatar billede jens48 Ekspert
17. december 2020 - 17:04 #5
Ja, og så blever den ikke vist i grafen. Var det ikke det du ville have?
Avatar billede Nils Erik Jensen Juniormester
18. december 2020 - 08:42 #6
Jow, Graflinien styrter ned på x-aksen, og det er det jeg vil undgå.
Avatar billede jens48 Ekspert
18. december 2020 - 09:40 #7
Vælg grafen - Select data - Hidden and empty Cells - og fjern fluebent fra "Show #N/A as an empty cell" og vælg "Show empty cells as Gaps"
Jeg har valgt den engelske tekst frem for min egen dårlige oversættelse
Avatar billede Nils Erik Jensen Juniormester
20. december 2020 - 22:08 #8
Jeg har ikke valgmuligheden "Show empty cells as Gaps", men derimod
"Vis data i skjulte rækker og kolonner"
Det syntes jeg ikke svarer til din beskrivelse.
Jeg har forsøgt med afkrydsning samt #N/A og "NA og #NA()
Min graflinie viser ned på nullinien.
Avatar billede Nils Erik Jensen Juniormester
20. december 2020 - 22:27 #9
Jeg har fundet ud af at det et krav at man har installeret Microsoft 365 for at indstillingerne "Vis tomme celler som"  er aktive. Jeg har installeret Microsoft 365 med et mdl abonnemen, men stadig er radioknapperne ikke aktive kun "Nul"