Avatar billede chrisrj Forsker
18. december 2020 - 15:05 Der er 8 kommentarer

Gammelt consolprogram kan virker ikke på ny pc - manifest fejl?

Hejsa

Jeg sidder og skal få et gammel consol program til at køre en ny pc (begge win 7), men det virker ikke.

Jeg har ikke installationsfilen, kun selve programmet. Det er lavet i visual studio tilbage i hmm...2015? tror jeg det var. Kildekoden er desværre væk.

Er der nogen der kan hjælpe med at få det igang igen?? :)

Jeg har gravet denne fejlbeskrivelse op:
VERSIONSOPLYSNINGER OM PLATFORM
    Windows             : 6.1.7601.65536 (Win32NT)
    Common Language Runtime     : 4.0.30319.42000
    System.Deployment.dll         : 4.8.3761.0 built by: NET48REL1
    clr.dll             : 4.8.3928.0 built by: NET48REL1
    dfdll.dll             : 4.8.3761.0 built by: NET48REL1
    dfshim.dll             : 4.0.31106.0 (Main.031106-0000)

KILDER
    Implementerings-URL            : file:///C:/Users/ - sti - /DinTidoBulkInstaller.application
    Program-URL            : file:///C:/Users/ - sti - /DinTidoBulkInstaller.exe.manifest

ID'ER
    Implementerings-id        : DinTidoBulkInstaller.application, Version=1.0.0.3, Culture=neutral, PublicKeyToken=0000000000000000, processorArchitecture=amd64

PROGRAMOVERSIGT
    * Program, der kan installeres.

FEJLOVERSIGT
    Nedenfor vises en oversigt over fejlene. Detaljerede oplysninger om fejlene vises senere i logfilen.
    * Aktiveringen af C:\Users\ - sti - \DinTidoBulkInstaller.application medførte en undtagelse. Følgende fejlmeddelelser blev fundet:
        + En reference i implementeringen stemmer ikke overens med det id, der er defineret i programmanifestet.

OVERSIGT OVER FEJL I KOMPONENTLAGERTRANSAKTIONER
    Der blev ikke fundet nogen transaktionsfejl.

ADVARSLER
    * Dette programs manifest har ikke nogen signatur. Signaturvalidering ignoreres.

STATUS FOR HANDLING
    * [18-12-2020 14:56:05] : Aktiveringen af C:\Users\ - sti - \DinTidoBulkInstaller.application er startet.
    * [18-12-2020 14:56:05] : Behandlingen af implementeringsmanifestet er fuldført.
    * [18-12-2020 14:56:05] : Installationen af programmet er startet.

OPLYSNINGER OM FEJL
    Følgende fejl blev fundet under handlingen.
    * [18-12-2020 14:56:05] System.Deployment.Application.InvalidDeploymentException (SubscriptionSemanticValidation)
        - En reference i implementeringen stemmer ikke overens med det id, der er defineret i programmanifestet.
        - Kilde: System.Deployment
        - Staksporing:
            ved System.Deployment.Application.DownloadManager.DownloadApplicationManifest(AssemblyManifest deploymentManifest, String targetDir, Uri deploymentUri, IDownloadNotification notification, DownloadOptions options, Uri& appSourceUri, String& appManifestPath)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.DownloadApplication(SubscriptionState subState, ActivationDescription actDesc, Int64 transactionId, TempDirectory& downloadTemp)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.InstallApplication(SubscriptionState& subState, ActivationDescription actDesc)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl, Uri& deploymentUri)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivationWithRetry(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl)
--- Afslutningen på staksporingen fra den tidligere placering, hvor undtagelsen blev udløst ---
            ved System.Runtime.ExceptionServices.ExceptionDispatchInfo.Throw()
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivationWithRetry(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)

TRANSAKTIONSOPLYSNINGER FOR KOMPONENTLAGER
    Der er ingen tilgængelige transaktionsoplysninger.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2020 - 15:30 #1
Jeg er lidt forvirret.

Du skriver "Jeg har ikke installationsfilen, kun selve programmet.".

Og så viser du output fra installation.
Avatar billede chrisrj Forsker
18. december 2020 - 15:36 #2
:D

Sorry, jeg tåger LIDT rundt. Jeg TROEDE ikke jeg havde den! :D
Avatar billede chrisrj Forsker
18. december 2020 - 16:59 #3
...men skidtet virker alligevel ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2020 - 17:49 #4
Men har du ogsaa programmet?
Hvis ja : kan det koere uden at blive installeret?
Avatar billede chrisrj Forsker
18. december 2020 - 17:52 #5
Ja, jeg har programmet. Jeg kopierede hele mappen fra den gamle maskine.
Det kan starte, men et eller andet gør at det stopper efter første linie (tekst i vinduet), og der gives ingen fejl oplysninger jeg umiddelbart kan finde.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2020 - 19:22 #6
Kan du huske om det bruger registry eller filer udenfor eget dir?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2020 - 19:22 #7
En hard core mulighed er at hente en decompiler og generere C# kode fra EXE.
Avatar billede chrisrj Forsker
19. december 2020 - 23:07 #8
Som jeg husker det, så bruges registry ikke. Det bruger filer i undermapper og een anden fil der bare skal være i Path (og det er den).

Høh, det lyder lidt FOR hard core til mig.... :D