Avatar billede Maja Novice
19. december 2020 - 00:02 Der er 4 kommentarer

Nogen med forstand på køb på Steam?

Hej!

Min nevø ønsker sig et gavekort til Steam. Jeg har fundet en hjemmeside ved navn Dundle, hvor man kan købe gavekort til Steam, men de sælges kun som euro valuta. Spørgsmålet er så, om min nevø på sin danske Steam konto godt kan bruge gavekort-koden til at handle på Steam, selvom valutaen på gavekortet er euro?

Mvh. Maja

https://dundle.com/dk/steam/
Avatar billede David Juniormester
19. december 2020 - 01:10 #1
Hej Maja.

Hele steams side er baseret på Euro. Derfor er jeg meget sikker at du sagtens kan bruge gavekort baseret på Euro.

Hilden David
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
19. december 2020 - 03:32 #2
Du kan jo også købe et gave kort direkte på Steam til din nevø https://store.steampowered.com/digitalgiftcards/
Avatar billede Slater Ekspert
19. december 2020 - 12:05 #3
Endnu en tydelig reklame.

Men hvorfor i alverden skulle nogen dog nogensinde købe gavekort til Steam fra andre kilder? De er nøjagtig deres værdi værd. Altså et €5 gavekort koster €5, uanset hvor du køber det, med mindre de ligefrem lægger avance på.
Avatar billede Maja Novice
20. december 2020 - 21:15 #4
Grunden til at jeg vælger at købe fra en anden kilde er, at jeg ikke selv bruger Steam og for at købe direkte gennem Steam, skal man have en konto og til og med være venner med den pågældende person, man ønsker at give en gave. Opretter jeg pludselig en konto nu og anmoder om hans venskab, er han jo nok ikke i tvivl om, at det er fordi det er dét af hans julegaveønsker, jeg har valgt at give, så er det jo ikke rigtigt en overraskelse...