Avatar billede David Juniormester
19. december 2020 - 01:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvis skærm når jeg tænder PC

Hej.

Min bærbar computer er begyndt at vise en hvid skærm når jeg tænder den. Skærmen viser en form for "snevejr" som man kender det på fjernsynet,
Jeg har fundet ud af at det ikke er skærmen da den også viser den hvide skærm på en ekstern skærm. Når jeg slukker computeren og tænder igen er alt fint og jeg kan bruge computeren uden problemer.

Håber at i kan hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2020 - 07:48 #1
Hvordan "slukker" du computeren normalt og du får problemet ved næste opstart?
Er det i dvale/slumre?
Problem du har kan være "white screen of death" der betyder du kan have problemer med hardware, der løser sig ved at du tvangs nedlukker og starter op igen.
Problem kan også være driver fejl der retter sig ved en frisk opstart helt fra bunden af.
Problemet kan også være at Windows starter "hurtigere" op end at drivere når at blive indlæst korrekt. Har man hurtigstart aktiveret i strømstyringen vil Windows starte hurtigere op end uden funktionen aktiveret. Det kan bevirke at specielt grafik driveren ikke kører rigtigt. Løsning på dette problem kan være en nyere driver du skal have på. En opdatering til Windows kan også være skyld i at det opstår fordi opdateringen og samarbejdet mellem driver og Windows ikke fungerer korrekt.
Avatar billede David Juniormester
19. december 2020 - 13:01 #2
Mange tak. Jeg vil prøve at kigge på noget af det du siger.