Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2020 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printer viser forkert printerhoved

Jeg har en Canon MP 640 printer der gik i stykker. Printerhovedet var ok, men der var en anden fejl jeg ikke blev klar over hvad var. Jeg fandt derfor en brugt Canon MP 640 i DBA. Denne købte jeg som defekt, og da jeg satte printerhovedet i fra min gamle printer virkede den. Jeg rensede printerhovedet fra den defekte printer i en skål med opvaskemiddel og varmt vand, samt rensede hovedet med noget speciel printerrens .Jeg satte hoved i printeren og nu opstod en mærkelig fejl. På displayet stod "U052" Der stod også, at det var et forkert printerhoved og at der skulle isættes et korrekt i stedet. Der er bare lige det ved det, at printerhovedet er præcis den samme model Kontaktpunkterne er også rengjort.
Der findes mange printermodeller med når printerene begge er samme model MP 640 så fatter jeg det ikke. Men heldigvis så virker printeren nu, men det ville jeg være meget rart med en ekstra printerhoved hvis nu.....
Styresystemet er Windows 10 Pro 64 bit og versionen er 20H2.
Printerdriverne blev afinstalleret, og nye er installeret.
Har nogen et forslag modtages det med glæde,

Mvh.
Erik H
Avatar billede ebea Ekspert
21. december 2020 - 12:25 #1
At du har brugt opvaskemiddel, er med næsten 100% sikkerhed, årsagen til at du får disse fejl på printhovedet.
Opvaskemiddel efterlader en usynlig hinde når det tørrer, hvis ikke opvaskemidlet blir fuldstændig afskyllet. Så de små sensorer som aflæser forskellige status'er, er formentlig ikke i stand til det nu.

Så det du kan gøre, er at putte hovedet i et lille ultralyds kar, med destilleret vand, og så give det 1- 2 minutters rensning. Så vil jeg tro at det er klar igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2020 - 12:40 #2
Der er bare lige den lille ting ved det at jeg ikke har noget ultralydskar så jeg må jeg nok se i øjnene at printerhovedet er færdigt, men så har jeg gudskelov en printer der godt nok var defekt, men hovedet fra min gamle printer virker stadig perfekt.

Mvh.
Erik H
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2020 - 12:52 #3
Jeg glemte at nævne at der med i købet af den "nye" defekte printer fulgte flere uoriginale blækpatroner, og hvis der allerede har været anvendt sådanne i printeren, hvad der højst sandsynligt er tilfældet, så er det måske blækket i disse, der har slået printerhovedet ihjel. Jeg vil dog prøve at se på YouTube om der er nogen der, der har lagt noget ud så jeg måske kan få tæmmet "dyret".

Mvh.
Erik H
Avatar billede ebea Ekspert
21. december 2020 - 13:41 #4
Et lille rense kar til ultralyd, er faktisk ganske billigt, og kan bruges til flere andre ting! Så måske en ide til ønske sedlen her til Jul.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. december 2020 - 14:52 #5
Jeg tror at jeg dropper det, for der er jo ingen garanti for at printerhovedet ikke var defekt allerede i forvejen. Men jeg takker for dit forslag.🤤

Mvh.
Erik H