Avatar billede Shuffleit Novice
29. december 2020 - 06:34 Der er 7 kommentarer

iMac fra 2011 vil ikke geninstallere OS X

Jeg er ved at geninstallere min iMac fra 2011 ved at følge guide fra Apple support, men støder på et problem i processen.

Jeg har starten den fra CMD + R og slettet samt formateret disk. Når jeg så vil vælge geninstaller MacOS, beder computeren om at blive godkendt, hvorefter den straks siger “der mangler en krævet overførsel”, hvorefter den går tilbage til start.

Er min eneste mulighed at lave en USB med opdateringen og forsøge den vej?

Min iMac kan kun tage op til Sierra.
Avatar billede INK Ekspert
29. december 2020 - 11:10 #1
Med CMD + R vil den gendanne fra MacOS gendannelse på disken. Den er jo tom, så det vil ikke virke.
Ved at bruge "Alternativ-CMD-R" vil den gendanne fra internettet, (der selvfølgelig skal være tilsluttet.
Men kom lige tilbage, hvis du har problemer også gerne hvis det lykkes.
Avatar billede Shuffleit Novice
29. december 2020 - 11:41 #2
Tak for hurtigt svar.
Når jeg prøver med alt + CMD + R, så kommer globussen frem og den står længe og viser estimeret tid 24:00. Jeg lod den stå i går og der skete ikke mere end det, processtregen rykkede sig ikke.
Jeg har slået wifi til, men kan selvfølgelig prøve at slå til via kabel?
Avatar billede INK Ekspert
29. december 2020 - 11:55 #3
Nogle har oplevet problemer hvis datoen i systemet er nulstillet. Kan indstilles i "Terminal". Du kan google hvordan.

Se også dette link
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1034963
Avatar billede Shuffleit Novice
29. december 2020 - 12:12 #4
Jeg har stillet ur og dato korrekt, men det stod faktisk forkert.
Nu er jeg kommet lidt videre, efter at have tilsluttet med kabel og jeg kan geninstallere Mac OS X Lion. Efter et stykke tid stopper den og skriver: “kan ikke hente de ekstra komponenter, der kræves til installering af Mac OS X”.

Er du stødt på det før?
Avatar billede INK Ekspert
29. december 2020 - 12:22 #5
Jeg har ikke fornylig mødt det problem. Min gamle iMac fra 2010 kører backup med TimeMachine, så ved problemer gendanner jeg derfra. Den kører Sierra uden problemer, men kan grundet grafikkortet ikke opgraderes yderligere.
Må desværre melde pas og ønsker dig held og Lykke med forehavenet.
Avatar billede Shuffleit Novice
29. december 2020 - 12:24 #6
Det var ærgerligt, men tak for hjælpen.
Jeg har læst om en løsning med at installere fra USB stik, kan jeg prøve det?
Avatar billede INK Ekspert
29. december 2020 - 13:09 #7
Ja, du kan downloade Sierra og lave et usb stick. Du kan Google hvordan, hvis det ikke allerede står i ovennævnte link til Mackabler #3.