Avatar billede 450025 Ekspert
02. januar 2021 - 04:15 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Glidebryter Mørk og lys skjermbile.

Skjermbilde på computeren har en Glidebryter Win10 den syntes jeg jkke er noe god løsning fungere ikke for meg.

Mulig jeg drømmer men før husker jeg - tror det var på Deel du kunne justere skjermen etter ditt behov for lysstyrke finnes det enda? Vilnevne jeg har helt ny Skjerm.    Og hvordan?
Nrk Tv har mange fine program –    Nyheter og Sport vises som veldig lyst i skjermbilde noen få filmer også      (men et fåtall.)

Filmer er der mange som er veldig mørke skulle tro at filmen var tatt opp natten klokken 3.00  helt ubrukelig.  (kan det være dårlig opptakk fra Nrk og Deres utstyr som brukes?
Dette gjelder både Gamle og Nyere filmer – derfor ønsker jeg en Glidebryter så jeg kan få justert på en enkel måte å få glede av evt Film eller Reportasje.
Er dette mulig og få til Takk for lidt hjelp her om det finnes.
Godt Nytt- År til alle.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. januar 2021 - 06:20 #1
Beklager jeg glemte Skjermklipp.

https://ibb.co/NxhPsDc    https://ibb.co/QcwHjDj
02. januar 2021 - 11:33 #2
Godt Nytår Arne.

Læs denne:
https://www.bing.com/search?q=%C3%A6ndre%20Lysstyrken%20p%C3%A5%20Windows%2010-sk%C3%A6rmen&form=B00032&ocid=SettingsHAQ-BingIA&mkt=da-DK

Jeg har kontrolleret på 2 stationære PC'er og en Alt-i-1.
På de stationære er skyderen der ikke.
På Alt-i-en er skyderen der.

På dem alle kan jeg skifte mellem dag og natte lys i action centeret.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. januar 2021 - 12:22 #3
# rogerrabbit Takk din hilsen selv om det Nytt-år mine Tanker er nok der med Mitt innlegg men jeg trenger lidt tid nå for og sette meg inn i dette Håper det er en løsning.

Dette er kanskje nok et luksus problem for mine Tanke går nå i mere i retning av den Katatastrofen i Norge med Kvikleire skredet jeg er jo ikke hjemme  men kjenner noen der på dette stedet som er berørt og har mistet alt dem har inkludert huset sitt også - vil tro der står en del i Danske aviser også om dette - dette var en side bemerkning og ikke relatert til mitt spørsmål beklager dette.

Jeg får se hva jeg gjør og om det hjelper det inlegg du kom med.
Skjermen er helt ny - computeren fungere helt perfekt- jeg vil ikke rote med farger eller kontrast - fordi all tekst Word Excel siden computerword er helt normalel + alle Nettsteder andre Nettsteder er også klare og fine. (bruker Stasjonær computer)

Problemet er kun når det gjelder Nett-TV NRK - dette forekommer også på Dansk TV noe er klart og Fint anndre gange -  eks film min tanke ren Gjetning - kan det være dårlig opptakk. Dette har pågått lenge dette.

Jeg hadde en annen computer der var programmet så - at der var der en enkel justering bare still inn ok å da kunne jeg selv bestemme lysstyrken mørkere eller lyssere -  vil prøve lidt nå og kommer igjen Takk til deg fordi du svarart. Håper vi får et fint Nytt År men det tar nok noe tid tror jeg.
Avatar billede 450025 Ekspert
03. januar 2021 - 03:48 #4
Jeg lovte og komme tilbake viser til #2 har forsøkt lidt frem over og den lenke du ga der har hjulpet betydelig nå.
Det har noe med kveldsmodus og gjøre jeg vil ikke si jeg er i mål men langt på vei til bedre visning av Skjermbilde.
Skal forsøke lidt i dag mulig at dette er løsning for meg -  Takk til deg så langt er der andre som har lidt tips så gjerne kom med dette så vil ikke helt lukke tråden enda?
Det er i allefall langt bedre nå - så Takk så langt rogerrabbit.
03. januar 2021 - 11:03 #5
Velbekomme.

Tilføjelse.
Jeg installerede Windows 10 på en 6 år gammel Laptop i går.
På den er skyderen i skærm indstillinger.

Jordskredet i Norge, bliver fulgt i Danmark.
Jeg kondolerer.
Avatar billede 450025 Ekspert
03. januar 2021 - 11:59 #6
Takk for ditt svar ang skyvebryter – Win10 sin egen ved å gå på Søk og skriv Kveldsmodus finnes der en Bryter men jeg har sikkert tenkt feil her.

Det hjalp lidt med Bilde på Skjerm men er ikke på langt nær fornøyd men mulig at jeg  får leva med dette som det er.
Hadde gjerne sett noe der var bedre har jo helt ny Skjerm og en oppdatert Computer

Blir det ikke bedre hadde det vert fint og få lagt den på oppgavelinjen men det jo lov og drømme da går sikkert ikke det heller.

Takk for du har medfølelse ang skredet i Norge jeg føler det tungt når jeg kjenner folk på stedet et fint lite bygde Samfunn i Ruiner i dag nå med Sår som aldri vil bli glemt og Tanken går til Pårørende -  men Takk for posten din.
Avatar billede 450025 Ekspert
04. januar 2021 - 16:27 #7
Først vil jeg rette en Takk til Rogerrabbit du satte meg på Gli til rett svar

Jeg lovte og vende tilbake – og her er svaret    det har tatt lidt tid selv om man er Expert så kan man ikke alt –    løsning var følgende gikk på Søk skrev Kveldsmodus det ble lidt bedre ja –    men var ikke fornøydt.

Der var satt en tidsplan 21.00 - 7.00 den klarte jeg ikke endre på noen måte  men nå fikk jeg endret denne og planen er nå  0.00 -0.00 å da justerte jeg Skyvehendelen og det virket fint.

Svaret er da løst og Sjermen er som jeg vil ha den –    men det er lov og ha et ønske til?    Men det går neppe ann tror jeg?

Vi har Søk på Oppgavelinjen – hvorfor kan man ikke også ha denne Glideren på Oppgavelinjen –    er der noen som har et svar på dette så kom igjen.  Hvis nei da vil jeg lukke tråden om et par dage. Takk i såfall hadde vert en god løsning dette.
Avatar billede 450025 Ekspert
05. januar 2021 - 06:46 #8
Nå føler jeg at tiden er kommet for og lukke denne tråden jeg har merket som min løsning om det er feil beklager jeg dette. Men Rogerrabitt ga meg en god start. Takk.

Jeg har i dag Ny Skjerm Oppegående computer og alt fungerer som det skal.

Grunnen til mitt problem er Kveldsmodus –  hvordan den er havnet hos meg aner jeg ikke –    hva nytte den gjør har jeg ikke peiling  på heller.

Nå er planen stilt til 0.00 aftenon og til morning 0.00 den stod på 21.00 og kl 7.00.

Dette misfosteret fra MS skal aldri brukes på min computer mer - og jeg gjør som katten der har 9 Liv og den lander altid på Føttene – nå anser jeg som tråden er Løst og Lukket for min del gjør jeg dette feil ja vel så bær over med meg for dette da. Arne.
05. januar 2021 - 16:19 #9
Det er helt fint Arne :)

Og Velbekomme.