Avatar billede haki Mester
02. januar 2021 - 16:47 Der er 6 kommentarer

DRTV - Samsung Smart Tv

Hej
Jeg har en Samsung Smart TV UE43J5605
Selvom det er Smart Tv og jeg kan se Netflix, Youtube osv, kan jeg ikke se DRTV. Og hellere ikke Yousee TV. I hvert fald kan TV ikke finde DRTV i Appstore
Så er det lidt underligt, at den kan mange App, men den kan ikke DRTV

Så tænker jeg, at det kan være en eller ting , som kan gøres for at få også DRTV installeret.

Mvh
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2021 - 17:03 #1
Hvis ikke du kan finde den på Samsung AppStore, har du nok en ældre udgave uden support:
https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1862/~/hvor-finder-jeg-drtv-appen-til-mit-nye-samsung-tv%3F

Det kræver at DR udvikler en APP til den aktuelle udgave af Smart TV. - men kan du ikke finde den, er der ikke noget at gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2021 - 17:23 #2
Den (i min optik) bedre løsning er, at gøre sig uafhængig af tv-modellen (så det kan skiftes uden at genere dine valg). Jeg har fx Apple tv boks til at styre alt det smart-tv. Firmaet er stort, så stort set alle udbydere gider bruge krudt på at opdatere deres systemer, og tv kan skiftes uden problemer. Man kan også bruge tilsvarede Android, men de dør oftere mht manglende opdateringer i styresystemet. En pc kan også bruges, men kræver typisk et tastatur ved sofaen...
det eneste, mit tv bruger i smart-tv er, at kunne pause/optage udsendelser via en ekstern disk - og de optagelser dør så med tv, da disken er kodet til/af tv.
Avatar billede Erik K Ekspert
02. januar 2021 - 19:25 #3
Jeg vil give Claes57 helt ret.
Det er håbløst at følge med den teknologiske udvikling, når man satser på de funktioner et TV kan byde på - medmindre man er villig til at købe et nyt topudstyret og dermed dyrt TV mindst hvert 2. eller 3. år.

Jeg er så indtil for nyligt gået vejen med Android, ved hjælp af en android-telefon og en Chrome Cast, der også får opdateringer.

For nylig har jeg så købt en Chrome Cast med Google TV, der rent streamingmæssigt kan stort set det samme som en Apple boks og da det er et Googleprodukt forventer jeg også at få opdateringer i en længere periode..
Desværre sælges den endnu ikke i Danmark.

Det har jeg valgt, fordi det er en noget billigere løsning, der opfylder mit behov og fordi jeg nu kan styre det hele med en fjernbetjening i lighed med Apple TV og ikke behøver bruge en telefon til det.

Jeg taler ikke for eller i mod Apple eller Android, da det helt afhænger af ens behov.
Avatar billede nopsen Ekspert
02. januar 2021 - 19:29 #4
drtv er kun understøttet af samsung tv fra 2018 og frem, dit tv er så vidt jeg ka se fra 2015.
dog kan du muligvis få adgang til den alternative version ved at trykke på den røde knap på fjernbetjeningen, når det røde ikon viser sig i skærmens nederste højre hjørne, som fremkommer de første par sekunder hver gang du på normail vis går ind på en af dr's kanaler.
virker det ikke, må du investere i en chromecast, så du kan streame fra mobil appen til drtv.
Avatar billede nopsen Ekspert
07. januar 2021 - 17:37 #5
en tilbagemelding ville være rart?
Avatar billede haki Mester
18. januar 2021 - 12:10 #6
Undskyld for sorsinket tilbagemeldning.
I hvert fald tak for hjælp til alle.
Jeg har installeret hbb tv og den virker nu.
Mvh