Avatar billede Jonathan Skjern Praktikant
03. januar 2021 - 15:20 Der er 7 kommentarer

Ps4

Min ps4 tænder fint, men kan ikke forbinde til min controller, min controller virker fint da den er prøvet ved en kammerat, den lyser også gult men når jeg trykker på knappen blinker den bare hvid?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2021 - 15:38 #1
Den har nok været parret med en anden PS4, telefon eller PC. Du skal parre den igen ved at sætte den til din PS4 med kabel og trykke på PS knappen: https://www.playstation.com/da-dk/support/hardware/ps4-pair-dualshock-4-wireless-with-pc-or-mac/
Avatar billede Jonathan Skjern Praktikant
03. januar 2021 - 15:42 #2
Har haft den i stikket utallige gange i min egen, men den reagere ikke, har også været inden på psn hjælpe guide men intet virker. Kan det ikke være PlayStation der er noget galt med?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2021 - 15:54 #3
Og du husker at trykke på PS knappen?
Avatar billede Jonathan Skjern Praktikant
03. januar 2021 - 16:18 #4
Ja selfølgelig, ellers sker der jo intet, det er som om at der er noget galt med ps4, som sagt virkede det fint ved min ven, på hans ps4
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2021 - 16:47 #5
Ja, men når den virker hos din kammerat, er den jo parret hos ham, og vil ikke virke hos dig før den er blevet parret der.
Og du er sikker på at dit Micro-USB-kabel er et ordentligt datakabel, og ikke et kun beregnet til ladning? - så vil det nemlig heller ikke virke.
Avatar billede Jonathan Skjern Praktikant
03. januar 2021 - 18:55 #6
Det har altid virket med sådan et stik
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2021 - 19:48 #7
Ja, men nu virker det altså ikke, så du bliver nødt til at afprøve ALLE enkelte elementer, for at finde ud af hvor problemet er. "Har altid virket" du´r ikke.

Mange kabler laves uden de sidste ledere der fører data, så de kun kan bruges til at lade. Mange andre kabler er i så dårlig kvalitet, at de efter nogle måneder/år "knækker" i de enkelte ledere - de vil heller ikke virke. Så selv om "det altid har virket" med sådan et stik, er det ikke sikkert det gør det længere.

Så igen:

1. tjek at dit Micro USB kabel har DATA egenskaber - sæt eks. din telefon til en PC, og tjek at du kan kommunikere med PC´en, før du prøve på PS´en.
2. Sæt din controller til PS4´eren med kablet, og tjek at der kommer lys i fronten. Gør der ikke det, kan batteriet være defekt, eller kablet virker ikke. (Porten i controlleren kan være blevet beskadiget). Prøv evt. en af de andre porte i PS4´eren.
3. Tryk på PS knappen på controlleren, og se om der sker noget.

Et muligt punkt 0 - jeg mener det kan være nødvendigt at være logget på en profil på PS4´eren, før man kan parre en ny enhed. Men det er ikke noget jeg kan se på skrift, så det er kun et "måske"...