Avatar billede Allan Andersen Praktikant
03. januar 2021 - 18:30 Der er 3 kommentarer

Flytning af iCloud Drive til Google Drev

Jeg har Windows 10 og købt abonnement på 200GB iCloud Drive, da jeg har iPhone og iPAD. Desværre virker iCloud Drive dårligt, eks. filer eller mapper oprettet på PC-versionen af iCloud Drive opdateres ikke i skyen. Har talt med Apple, men de har ingen løsning.
Jeg vil derfor tilbage til Google Drev, men kan tilsyneladende kun overføre en fil af gangen.
Har du en bedre og mindre tidskrævende løsning?
På forhånd tak for hjælpen.
MVH
Allan Andersen
Avatar billede INK Ekspert
03. januar 2021 - 20:36 #1
For det første forstår jeg ikke hvad der er galt med iCloud drive. Virker fint hos mig med Windows10. Både mapper og filer, der opdateres synkroniseres til iCloud og videre til iCloud drev på andre maskiner og til iPhone (iCloud under arkiver).

Hvis du alligevel vil flytte, så skal du blot oprette Google Drev på din PC, og derefter kan du trække filer mappevis fra iCloud drev til Google Drev. Åbn 2 vinduer med stifinder og placér dem side om side.
Avatar billede Erik K Ekspert
03. januar 2021 - 20:40 #2
Det er længe siden jeg har arbejdet med icloud, men jeg mener at du kan markere flere filer ved at holde ctrl tasten nede for at markere flere og derefter flytte de markerede i et hug.
Kan desværre ikke kontrollere om jeg husker rigtigt, da jeg nu kun bruger android-enheder og win-pc.
Avatar billede Allan Andersen Praktikant
05. januar 2021 - 15:01 #3
Tak for løsningsforslag - men det tager en krig, da filerne først skal downloades fra icloud-skyen. Håbede at der fandtes en sky-til-sky løsning.
Har talt længe med apple om problemet - de har haft adgang til min PC - der er indsamlet diverse teknisk information over en lang periode, men lige lidt har det hjulpet. De har nok opgivet.