Avatar billede nu_igen Professor
05. januar 2021 - 16:50 Der er 9 kommentarer

Har brug for mit gamle Windows internet Explorer

Jeg har skiftet mit gamle Explorer ud med Edge. Men et gammelt program kræver Silverlight og Explorer. Hvad gør jeg?
Det er dette program, som kun kan køre fra Explorer.
http://prjonamunstur.is

Hjælp mig gerne. Det er muligvis installeret på en gammel bærbar, men hvordan får jeg det over på min nye PC?. Jeg har det evt. også på en CD, men hvilken?
Ingeborg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2021 - 17:11 #1
Som de så fint skriver på siden, er Internet Explorer stadigvæk som standard med i Windows 10 - så du skal bare trykke på Windows knappen, og skrive "Internet Explorer"... - så søger du det rette program frem.

Når du har det åben, kan du med fordel højreklikke på ikonet i processlinjen, og vælge at fastgøre den. Så har du den til en anden gang.

Du tænker i øvrigt nok på at du har skiftet den gamle EDGE ud med den ny EDGE. Det kan godt gøres om, men jeg har aldrig mødt noget der krævede den gamle Edge...
Avatar billede poko1 Ekspert
05. januar 2021 - 17:12 #2
Åben C:\Program Files (x86)\Internet Explorer
https://ibb.co/ZJX7RY1
Avatar billede nu_igen Professor
05. januar 2021 - 18:23 #3
Tak, men jeg har installeret win7 på min iMac og kører via bootcamp. Så jeg har selvfølgelig et Apple tastatur.... og det  har selvfølgelig ingen windows knap.
Så det er ikke den vej jeg kan bruge.
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
05. januar 2021 - 19:22 #4
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2021 - 19:31 #5
det gamle program er ikke opdateret og hamrende usikkert på nettet.
Det vil være direkte farligt for dine data at blive ved med at køre det. STOP NU.
Vil du have, at dine data stjæles og vi så skal komme til hjælp for at få dine penge tilbage fra udlandet?
Den type arbejde er ikke vores spidskompetence, så lad være med at teste det...
Tag nu noget nyt i brug, og drop internet anno 1980.
Med venlig hilsen, og TAK for skifte til 2021...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2021 - 19:31 #6
Jeg kan desværre ikke forholde mig til iMac delen og Bootcamp - ukendt verden for mig.

Men Windows 7 kan du ikke søge i helt på samme måde som Windows 10.

Hvis Internet Explorer findes, ligger den i start->Alle programmer->Internet Explorer.

Jeg MENER man kan afinstallere den i Windows 7 - i så fald skal du ind i kontrolpanelet, programmer og funktioner, og tilføje Windows funktioner. Her finder du muligheden for at installere Internet Explorer på ny - i en gammel udgave. så skal du nok finde ud af at opgradere den.

Edge er også ganske rigtig mulig at installere (i den ny version) på Windows 7 - men jeg mener ikke den på nogen måde afinstallerer den gamle Internet Explorer, så den bør altså findes stadigvæk, et eller andet sted. Prøv eks. at se direkte i filinstallationen på den sti, Poko henviser til.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2021 - 19:33 #7
@Claes57 - jeg er sikker på spørger taknemmeligt tager imod dine forslag til hvordan man bruger den gamle hjemmeside med moderne programmer.

At fravælge noget er næppe en løsning her...
Avatar billede nu_igen Professor
05. januar 2021 - 20:34 #8
#5
Ja, programskriveren gør også opmærksom på at det er på egen risiko. Jeg har en gammel Hp bærbar, som jeg aldrig går på nettet med. Vil jeg kunne overføre det prigram jeg gerne vil arbejde i på et usb stick? Nåh..... jeg skal jo stadigvæk bruge er par tillægsprogrammer som silverlight. Jeg må få en programmør af et andet strikkeprogram til at se på skidtet.
Avatar billede milter Ekspert
05. januar 2021 - 21:05 #9
Silverlight ser ud til at kunne downloades herfra:

https://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default