Avatar billede Bette Juniormester
06. januar 2021 - 12:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra pdf til jpeg

Findes der nogen programmer der virker lig cutepdf - bare til billedfiler?

Jeg har dagligt brug for at lave pdf- filer om til billedfiler. Og jeg tænker, at det nemmeste ville være, hvis man kunne installere et program, som kan printe direkte til en billedfil, f.eks. jpeg.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. januar 2021 - 12:50 #1
Måske dette var en mulighed.
https://pdfsam.org/pdfsam-enhanced/#convert-pdf
Avatar billede falster Ekspert
06. januar 2021 - 13:20 #2
LibreOffice kan åbne pdf og eksportere i mange forskellige billedformater (jpg, gif, bmp, tif m.fl.)

https://da.libreoffice.org/

(Der er andre muligheder, hvis du f.eks. mener "udtrække billeder af pdf" e.a.
Måske skulle du beskrive dit behov at lave pdf- filer om til billedfiler lidt nærmere?)
Avatar billede Bette Juniormester
06. januar 2021 - 13:22 #3
Jeg kan umiddelbart ikke se at pdfsam kan løse opgaven.
Ønsket er at det bliver i så få trin så muligt. Man skal gerne kunne lave billedfilen direkte fra Acrobat uden at skulle åbne andre programmer eller hjemmesider.

Jeg selv har set på nedenstående programmer, men er i tvivl om jeg skal prøve at downloade dem. Den ene - hvis ikke begge - er noget af ældre dato. Og jeg har ikke kunnet finde nogen anmeldelser af nogen af dem

https://www.print-driver.com/how-to/convert-pdf-to-jpg

https://www.win2pdf.com/features.html

På en gammel side fandt jeg dette løsningsforslag, men jeg forstår ikke, hvordan jeg gør det. Og vil heller have en jpeg.

Use Print to TIFF (author is Pascal Damman).

1.Add a local printer
2.Use an existing port: FILE: (Print to File)
3.Have Disk...
4.Browse to \Bitmap_Driver\Pack, and pick bitmap.inf
5.If this isn't the first time: Replace the current driver
6.Next, Next, Finish
7.Set b&w color
8.After print rename file extension to tiff
Avatar billede falster Ekspert
06. januar 2021 - 13:39 #4
Acrobat - købeprogrammet - kan gemme direkte som (f.eks.) jpg.

Men du har måske "kun" Adobe Reader og ikke Acrobat?

Acrobat giver normalt altid de bedste resultater omkring behandling af pdf'er.

Er nok også det dyreste software.

De to du linker til, kan sikkert også klare opgaven.
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. januar 2021 - 14:32 #5
PDF Xchange Viewer klarer opgaven:

https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer
(se 7. bullet under FREE features)

Derudover er det bare en god pdf-læser, som jeg generelt kan anbefale. Er heller ikke så dyr, hvis man ender med at ville betale for pro-udgaven.
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. januar 2021 - 14:42 #6
Bullzip print to PDF kan også udskrive til flere billede (jpg/tiff mfl) https://www.bullzip.com/
Virker som en "alm" printer!
Avatar billede Bette Juniormester
06. januar 2021 - 16:36 #7
#6 hjolsen

Dit løsningsforslag var præcis det, som jeg ledte efter. Men jeg kan ikke få den til at virke, som den skal. Jeg kan ikke åbne filerne, som den gemmer, når jeg udskriver en pdf som en billede fil.
Har prøvet at udskrive en testside i de avancerede indstillinger for BullZipp og det virker fint.
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. januar 2021 - 17:26 #8
#7 Hvis du tager en simpel PDF og udskriver den kan den så vises (jeg har lige prøvet med en PDF faktura og det virkede fint)  - ellers prøv feks  at udskrive som TIFF  - det kan billede behandlings programmer også åbne
Avatar billede bvirk Guru
07. januar 2021 - 21:52 #9
pdfbox som er et java program har en kommando der hedder PDFToImage