Avatar billede desist Seniormester
16. januar 2021 - 10:56 Der er 6 kommentarer

Hotmail

Hej
Er det muligt at gemme sine mails fra en Hotmail adresse til et lokalt drev?
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. januar 2021 - 11:38 #1
Det er der mange mail apps der gør  -f.eks Thunderbird.

Men hvad er formålet - tilgå offline OK.
Backup er det ikke - synkronisering foretages når muligt  - kan dog forhindres.
Avatar billede desist Seniormester
16. januar 2021 - 11:52 #2
Formålet er, at hvis jeg af en eller anden grund ikke skulle kunne tilgå min mail. Så jeg har backup af alle mine mails.
Hvordan får jeg fx Thunderbird til at arbejde sammen med min Hotmail, når jeg logger på fra fx edge ?
Avatar billede INK Ekspert
16. januar 2021 - 14:35 #3
Hvis du ønsker at køre en mailklient (eksempelvis Thunderbird) som en POP3 konto og ikke som IMAP, så skal du slå POP3 til i indstillingerne på din Hotmail/Outlook konto. Se dette link, der også angiver indstillinger m.m.
https://support.microsoft.com/da-dk/office/pop-imap-og-smtp-indstillinger-for-outlook-com-d088b986-291d-42b8-9564-9c414e2aa040
Avatar billede INK Ekspert
16. januar 2021 - 14:37 #4
Avatar billede desist Seniormester
16. januar 2021 - 16:58 #5
Ok. Tak for det
Men kan man ikke “bare” kopiere eller eksportere mails ud på en ekstern disk?
Avatar billede INK Ekspert
16. januar 2021 - 17:15 #6
Når du kikker på en mail i en browser, ser du jo kun billedet af din mail, der ligger på serveren. Mailen skal derfor "downloades" til din pc, før den kan gemmes. Det gøres nok nemmest i eksempelvis Thunderbird. Jeg kan ikke se, at du umiddelbart fra Edge eller anden browser kan downloade direkte.