Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 10:59 Der er 22 kommentarer

Ingen internetadgang

Jeg kan ikke få internetafgang via Ethernet på min stationær. For blot 3 dage siden virkede mit internet upåklageligt, men nu virker det af en eller anden årsag ikke. Der står under "Status for netværk" følgende:
"Enheden har forbindelse, men du kan måske ikke få afgang til noget på netværket. Hvis du har en begrænset dataplan, kan du gøre dette netværk til en forbrugsbaseret forbindelse eller ændre andre egenskaber:"
Hvad skal det sige og i så fald, hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 11:10 #1
Når jeg trykker "foretag fejlfinding" siger den "Ethernet har ikke en gyldig IP-konfiguration"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2021 - 11:56 #2
Din Router fejler et eller andet. Det er den der skal give IP adresser fra sig.

Genstart router, vent 5 minutter, og se om det virker.

Virker det ikke, skal du have fat på din internetudbyder.
Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 11:58 #3
Okay tak. Jeg har prøvet at genstarte routeren, men jeg ventede kun i 30 sekunder. Jeg prøver lige at genstarte den igen med længere mellemrum.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. januar 2021 - 12:05 #4
Genstart også PC -og se på DNS configuration
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2021 - 12:11 #5
DNS er forhåbentlig ikke årsagen til "ugyldig IP konfiguration"
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. januar 2021 - 12:14 #6
Ja Ole -sidste del i 6 er en svipser.
Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 12:22 #7
Det er bare lidt underligt fordi alle de andre enheder der er tilkoblet routeren virker upåklageligt
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2021 - 12:54 #8
Prøv at fjerne netkortet i enhedshåndtering og lad Windows geninstallere det ved en ny pc genstart.
Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 12:57 #9
Hvordan gør man det? Og vil den slette noget på computeren?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2021 - 13:37 #10
Hvis andre enheder kører korrekt, lyder det sært. Så lyder det som om "nogen" har været inde og rette på IP-indstillingerne på netkortet. Og så vil det hjælpe at gøre som 220661 foreslår.

Højreklik på Windows startknappen og vælg enhedshåndtering

Under NETVÆRKSKORT skal du finde præcis det netkort det drejer sig om - det var det trådløse? - så vil det typisk hedde noget med Wireless.

Højreklik på det, og vælg fjern Enhed. LAD VÆRE med at sætte hak i at fjerne driveren, men klik OK.

Næste gang du genstarter din PC, vil Windows selv opdage at der er et trådløst netkort, som ikke er i enhedshåndteringen, og Windows vil selv installere den med standard-værdier.

Så nej, du sletter ikke noget på computeren der ikke genskabes igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2021 - 14:40 #11
#10 Tak Ole_madsen for support til spørger.
Har lige været ude og nyde det gode vejr :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. januar 2021 - 16:08 #12
Som supplement til de allerede stillede forslag:
I søgefelt nederst i venstre hjørne af skærm, skriv: netværksnulstilling
Så kommer denne menu frem https://ibb.co/R0Y8srt
Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 16:34 #13
Tak for svar. Har nu prøvet jeres muligheder #10 og #12, men uden held. Problemet er stadig det samme
Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 16:36 #14
Det er forresten ikke trådløst internet, men kabel Ethernet
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. januar 2021 - 16:59 #15
#14 Har du prøvet et andet kabel?
Hvis alt mislykkes kan du prøve med en USB dongle for WiFi. En sådan dongle kan købes i computer forretninger. Der er mange muligheder på nettet. Søg i givet fald på: USB WiFi
Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 17:07 #16
Har jeg allerede bestilt grundet dette problem. Det irriterer mig dog stadig at det fra den ene dag til den anden pludselig ikke virker.. Men tak for hjælpen Uvanga.
Avatar billede Magnus111 Praktikant
16. januar 2021 - 17:53 #17
Nu står der "Du har forbindelse til internettet" og nede under stå der "Du er på et netværk efter forbrug. Nogle apps fungerer muligvis anderlede, så du kan spare data på dette netværk"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2021 - 20:11 #18
Det lyder som om du har fået markeret din netværksforbindelse som forbrugsafregnet... - altså at du betaler for den mængde data du henter. Så vil Windows forsøge at drosle ned for data-download/synkronisering.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2021 - 20:12 #19
..Prøv evt. at køre programmet fra denne side: https://www.rizonesoft.com/downloads/complete-internet-repair/
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. januar 2021 - 22:12 #20
Også et forslag:
Venstreklik på netværks ikon i bunden af skærmens højre side.
I den menu der popper op, klik på Egenskaber. Så kommer en skærm hvor der er en skyder med hvilken du kan vælge forbrugsbaseret eller ej.
Se vedlagte billede: https://ibb.co/q1tG9sv
Avatar billede Ruud Praktikant
28. januar 2021 - 09:52 #21
Åbn dine netværksforbindelser, som beskrevet her https://lazyadmin.nl/it/no-internet-secured-windows-10/, dobbeltklik på din Ethernet-adapter, og sørg for, at afmålt forbindelse er slået fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2021 - 17:08 #22
Mon ikke internettet virker igen og han bare har "glemt" noget?