Avatar billede Migomore Novice
20. januar 2021 - 15:56 Der er 7 kommentarer

Windows Defender kan ikke starte eller er helt væk (windows 10)

Min windows defender er slået fra. Jeg har ingen mulighed for at vælge noget eller ændre noget i instillinger.
Jeg har prøvet at gå i computeradministration under under tjenester og så sikkerhedscenter, men her er mulighederne transparrante. Og længere nede under Windows defender er den sat til manuel, men jeg får "adgang nægtet" hvis jeg vil ændre den til auto eller noget andet. Jeg har også prøvet at downloade defender fra microsoft hjemmeside, men for det første er filen på Spansk, og den kommer med en fejlmeddelelse som stopper installeringen.......Såååå nogle forslag ?
Avatar billede INK Ekspert
20. januar 2021 - 16:10 #1
Hvad vises der i Indstillinger - Opdatering og sikkerhed - Windows sikkerhed - Åbn Windows sikkerhed?
Avatar billede Migomore Novice
20. januar 2021 - 16:13 #2
Her står der : Din virus- og trusselsbeskyttelse administreres af din organisation, Og nedenunder er der et rødt kryds og der står "ingen aktiv antivirusudbyder"
Avatar billede Migomore Novice
20. januar 2021 - 16:26 #4
den forstår jeg ikke helt. Der står jo at jeg skal skrive defender i søgefeltet, og så kommer defender firewall frem som et forslag, men ikke windows defender ? hvad er det du mener jeg skal gøre?
Avatar billede INK Ekspert
20. januar 2021 - 17:05 #5
Det hedder vist Windows sikkerhed nu?
Avatar billede INK Ekspert
20. januar 2021 - 17:06 #6
Har du opdateret til Windows 20H2 og gennemført opdateringer til og med januar 21?
Avatar billede xou1963 Juniormester
21. januar 2021 - 14:28 #7
åbn windows powershell (adm)
(win tast sammen med  x)
kopier denne linje ind
wmic /namespace:\\root\Microsoft\Windows\Defender path MSFT_MpWDOScan call Start
hvad få du som svar
eller denne for en offline scan
Start-MpWDOScan
Det kunne være et andet virus program der har lavet rod i det, har du under tilføj/fjern fjernet det andet ...???