Avatar billede falster Ekspert
22. januar 2021 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Forskel ved afvikling af ipconfig /all

To Lenovoer: En IdeaPad (bærbar) og en Ideacentre (skrivebord).

Begge med Windows 10 v. 20H2 build 19042.746.

Begge har "path" i miljøvariabler sat til:

%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\WindowsApps

På begge er logget på med en konto således:

Lokal konto
Administrator

Der afvikles cmd -> ipconfig /all.

I konsolvinduet på den bærbare (som ventet):

Windows IP Configuration
osv.

I konsolvinduet på skrivebordscomputeren:

'ipconfig' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Det er ikke et problem. De fysiske adresser kan hentes på flere måder.

Men forskellen ville jeg meget gerne kunne forklare :-)
22. januar 2021 - 15:39 #1
ipconfig ligger i c:\windows\system32.

Har du path dertil?
prøv evt. at skifte bibliotek til c:\windows\system32, når du er i cmd, og kør ipconfig derfra.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. januar 2021 - 15:41 #2
Avatar billede falster Ekspert
22. januar 2021 - 15:48 #3
Tak for de hurtige svar.

#1: Det kan man gøre. Det har jeg prøvet at antyde med De fysiske adresser kan hentes på flere måder.

#2: Netop det med path har jeg også prøvet at tyre igennem, flere steder.

Mysteriet for mig er, hvorfor de to - så vidt jeg kan se - identiske opsætninger giver forskellige udfald.

(Og det er kun "mysteriet", der har fået mig til at oprette spm. Det er ikke et probelm,)
Avatar billede falster Ekspert
22. januar 2021 - 16:07 #4
Nu med røde ører.

Der var forskelle i path i systemvariabler, som jeg havde overset.

Med "synkronisering" her bliver udfald af ipconfig /all det forventede på begge.

Faktisk en fejl 40 her, så jeg må sige jer begge mange tak og nærmest undskyld ulejligheden.
22. januar 2021 - 16:54 #5
Velbekomme.

Ingen grund til røde øre.