Avatar billede Rosie Novice
25. januar 2021 - 13:36 Der er 3 kommentarer

Nyt grafikkort giver sort skærm

Hej. Jeg har forsøgt at indstallere et nyt grafikkort. en gtx 1660... compatibilitet er fin med bundkort og den kommer fin i... jeg støder dog på et issue.. kan høre at den starter op, men skærmen er sort...de klips der skal fastholde gtx bagpå kan ikke helt låses...min psu kan fint køre en gtx 960... så mit spørgsmål er...

Er det en mulig "ikke sat ordentlig i" scenarie? eller tror i at det er psu der måske ikke alligevel kan trække det nye grafikkort?

Tårnet skal måske nok udskiftes også... eller hvad tænker i?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2021 - 15:16 #1
Jeg kunne forestille mig at kortet ikke er ordentligt ned i soklen på bundkortet, eller at kortet ikke får strøm nok fra PSU´en, På mange bundkort skal der to kabler med fire stikben på hvert kabel, eller virker kortet ikke. Prøv at undersøge dette.
Avatar billede xou1963 Juniormester
25. januar 2021 - 16:25 #2
har opsse et 1660 det har et 8 stik - hvor mange har dit
og jeg mener det sad ok, men displayport sad lidt forkert ikke trykket helt ind,hvilket gav sort skærm eller intet signal,
hdmi stikket var nemmere at få på plads og det virkede.
selvfølgeligt skal kortet helt ned i sokkel.
Men efter start problemmer virker det super - mit - nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2021 - 16:42 #3
Ved tilslutning af ny hardware er det altid en god ide at nulstille indstillingerne i BIOS så hardwaren skal genfindes.
Jeg har oplevet en gang at en pc startede op på en anden grafik port end den jeg regnede med.