Avatar billede Heidi Juniormester
26. januar 2021 - 14:46 Der er 5 kommentarer

Problemer med redirect

Nogen som kan hjælpe med at opklare, hvorfor redirect ikke virker her?

<?php
include_once('../Connect.php'); //

  $hestid = $_GET['hid'];
if(isset($_POST['Submit'])){

    $video=$_POST['video'];
    $tekst=$_POST['tekst'];

    $sql = "INSERT INTO video (video, tekst, hestid) VALUES ('".$_POST["video"]."', '".$_POST["tekst"]."', '".$_POST["hestid"]."')";

$row = mysqli_query($mysqli, $sql) or die("Der er sket en fejl. Fejlnr. ".mysqli_error($mysqli));
    header("Location: "."Admin_heste.php?");
}
?>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. januar 2021 - 15:14 #1
har du slået error_reporting til ?? hvis ikke gør det
hvilke fejl får du ??

en tanke til fejl kunne være du har noget før <?php feks HTML, mellemrun linjeskift
din fil kunne være gemt med BOM

btw
hvorfor bruger du $_POST i
$sql = "INSERT INTO video (video, tekst, hestid) VALUES ('".$_POST["video"]."', '".$_POST["tekst"]."', '".$_POST["hestid"]."')";

du har dem ude i variable i forvejen, og du bær validerer dine $_POST
Avatar billede Heidi Juniormester
17. februar 2021 - 13:02 #2
Jeg har samme problem med koden her:

<?php
    include_once('../Connect.php');
$hid = $_GET['hid'];
    $query = mysqli_query($mysqli, "UPDATE Databasen SET eID = '' WHERE  hid = '$hid'") or die("Der er sket en fejl. Fejlnr. ".mysqli_errno($mysqli));
    while ($row = @mysqli_fetch_array($query)) {
header("location: xxx.php"); // Redirecting To Other Page
    ?>
<?
}; // afslutter whileloopet
?>

Og jeg har intet andet stående på siden. Heller ingen tomme linjer øverst.
Jeg kan ikke huske hvordan jeg slår error_reporting til.
Avatar billede Heidi Juniormester
17. februar 2021 - 13:37 #3
Ok, ovenstående kode løst jeg ved at flytte redirect op øverst.

Det kan jeg bare ikke i de koder, hvor der skal sendes noget via formular på siden selv.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. februar 2021 - 16:10 #4
#2
>Jeg kan ikke huske hvordan jeg slår error_reporting til.
<?php
    ini_set("display_startup_errors", "on");
    ini_set("display_errors", "on");
    ini_set("html_errors", "false");
    error_reporting(-1); // -1 viser alle slags fejl beskeder
    ini_set("ignore_repeated_errors", 0);

    include_once('../Connect.php');
$hid = $_GET['hid'];
    $query = mysqli_query($mysqli, "UPDATE Databasen SET eID = '' WHERE  hid = '$hid'") or die("Der er sket en fejl. Fejlnr. ".mysqli_errno($mysqli));
    while ($row = @mysqli_fetch_array($query)) {
header("location: xxx.php"); // Redirecting To Other Page
    ?>
<?
}; // afslutter whileloopet
?>

<?
er du sikker på et short open tag virker ?? (det virker ikke hos mig)
https://www.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.short-open-tag
https://www.php.net/manual/en/language.basic-syntax.phptags.php
Avatar billede Heidi Juniormester
17. februar 2021 - 16:31 #5
Jeg tror det er fordi min Tjek.php som jeg henter øverst på siden, indeholder en header med redirect. Men den har jeg brug for.