Avatar billede Klid Praktikant
26. januar 2021 - 18:21 Der er 1 kommentar

Vise serienavn på grad

Jeg har lavet en ret kompliceret graf, som handler om penge. På Y-axlen er der nettobeløb, og på X-axlen bruttobeløb.
Men jeg vil gerne have en direkte kobling, således at jeg på den sekundære Y-axel tilbageberegner værdierne fra den primære Y-axel til det tilsvarende bruttobeløb. Den skal altså ikke være linær, end ikke logaritmisk, men "SKATistisk".
Jeg har lavet en lille beregning, der ser således ud:
Netto              Brutto
Primær Y          Sekundær Y
0                        0
75.673        —  100.000
131.341        —  200.000
187.012        —  300.003
242.681        —  400.000
295.536        —  500.000
344.718        —  600.000
388.832        —  700.000
432.946        —  800.000

Nu er det jo ikke de tal der står til venstre der står på den primære Y-axel, men de runde tal imellem.
Den højre aksel, er sådan set ikke et tal, men det navn (den tekst) der skal vises på den sekundære axel, netop der på nettoværdien på  den primære Y-axel.
Håber det er til at forstå?
Det er muligt at mine omberegninger mellem brutto og netto ikke lige passer, men det er sådan set ikke problemet. Problemet at få visualiseret min sekundære Y-axel. Der for så vidt også kunne være en selvstændig graf, hvor X-værdien er holdt konstant. Men hvor de enkelte "punktnavne"/serieværdier eller hvad de nu hedder -  vises.
God fornøjelse med det.
hej k
Avatar billede Mads32 Ekspert
05. marts 2021 - 21:10 #1
Hej Klid

Jeg kan se t der endnu ikke er nogen der har svaret på dit indlæg.
Du kan i en graf ikke få y-aksen til at vise anden information end de værdier der bruges i en graf.

Det beskrivelse er er lidt svært at forstå; men eg prøver medet et par grafer så må du forklare bedre, eller lav e eksempel så man kan se hvad du ønsker.

Jeg hører gerne dine kommentarer om du kan bruge indlægget eller ej.
Jeg hjælper gerne videre, hvis du har behov.

https://www.dropbox.com/s/rrudh214ckf82nr/vise%20serienavn%20paa%20graf_%2Cmads32.xlsx?dl=0

m v h mads32