Avatar billede KaktusMac Novice
27. januar 2021 - 16:49 Der er 7 kommentarer

SSD harddisk

Hej
Jeg vil købe en SSD harddisk som jeg til start vil bruge som ekstern -men som  på sigt evt skal integreres i min MacBook Pro 2018.
Så mit spørgsmål er -hvilken intern SSD harddisk passer til en MacBook Pro 2018? Jeg ønsker en på 2 TB. Håber nogen kan hjælpe.

Pft
Avatar billede INK Ekspert
27. januar 2021 - 17:16 #1
Så vidt jeg ved er SSD en integreret del af motherboard, og kan derfor ikke skiftes eller opgraderes. Din MacBook Pro 2018 kunne være købt med 1TB, 2TB eller 4TB, men kan ikke opgraderes.
Ved køb af separat SSD er du derfor frit stillet. Du bør købe en med USB 3.1 (USB-C) tilslutning (eller Thunderbolt, hvis det findes)
Avatar billede KaktusMac Novice
27. januar 2021 - 18:43 #2
Jeg mener at have fået vide da jeg købte den (med 250gb) at jeg på sigt kunne opgradere -altså tilkøbe en større SSD -som kunne isættes.
Jeg må have misforstået;( æv.

Nå men så er valget jo nemt -jeg skal på udkig efter en ekstern SSD.

Tak for hjælpen.
Avatar billede fase Professor
27. januar 2021 - 19:37 #3
Der findes forskellige former for SSD, så hvis du muligheden for at finde type på din SSD, så findes der også flere muligheder for eksterne kabinetter til SSD.
27. januar 2021 - 20:08 #4
Avatar billede KaktusMac Novice
27. januar 2021 - 20:17 #5
Jeg troede at det var en SSD M.2 (lidt aflang) der var i computeren..
Så min ide var at jeg kunne købe sådan en -intern- og et kabinet.
Med tiden -hvis aktuelt- kunne jeg så få den integreret i min Macbook..
Men det er tilsyneladende ikke muligt ;(

Mon det ikke er bedre at købe en decideret extern SSD harddisk -når nu muligheden for integration ikke er der -eller er det samme resultat at købe en intern harddisk, og et kabinet. Tænker man måske kan spare lidt på sidstnævnte.
Avatar billede INK Ekspert
27. januar 2021 - 20:30 #6
Du kunne jo prøve at afmontere bagpladen på din Mac og se om den tilhører en årgang, hvor den alligevel kan skiftes. Bemærk, at i videoen er det en MBP 2013.

Min Macbook Pro 2015 har en udskiftelig NVMe type SSD (selvfølgelig Apples udgave), men jeg har læst i specifikationen, at din 2018 udgave er med fast SSD.

Tillid er godt, men kontrol bedre 😀
Avatar billede KaktusMac Novice
27. januar 2021 - 20:37 #7
Jeg tror desværre du har ret. Jeg har googlet løs, og meget peger på at det ikke er muligt at opgradere. Jeg må ty til en ekstern løsning.
Tak for hjælpen.