Avatar billede Strawberry Seniormester
31. januar 2021 - 17:36 Der er 3 kommentarer

Chrome cast bliver varm og slukker

Det sker ofte min Chrome cast bliver varm og slukker. Den er tilsluttet HDMI audio extractor, for at få lyden på min forstærker. Derefter videre til en HDMI splitter for at få mulighed for at skifte mellem 2 skærme. Og derefter tilsluttet hhv. det ene og det andet TV. Plejer dog kun at have 1 TV tændt ad gangen.

Begge enheder for strøm 5V 1A via adapter med USB stik. Kan der være problemer med strømmen eller måden jeg har forbundet det på?

Hvis jeg sætter Chrome casten direkte til TVet så virker den uden problemer...

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2021 - 18:51 #1
tv/skærm burde selv have mulighed for at sende lyd via en udgang - mit 5 år gamle tv har det - forbind det til din forstærker.
køb dog en chromecast mere, og sæt en til hver skærm - så har du ingen problemer, og kan fra din enhed vælge hvilken, der skal være aktiv.
Avatar billede Strawberry Seniormester
21. februar 2021 - 16:28 #2
#1

Jeg vil helst have min Chrome Cast tilsluttet direkte til min forstærker og ikke gennem TV'et, fordi jeg vil gerne have mulighed for at høre musik uden at have TV'et tændt.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2021 - 18:47 #3
der findes en Chromecast audio - den er dog voldsomt overprissat - så glem den.
En Chromecast til anlæg via HDMI audio extractor, og en i hvert tv.
Jeg ville så forbinde tv-lydudgang til en aux-port på dit anlæg for hver tv - hvis du kan optisk, så er det at foretrække.